Endemol produceert tv-serie Brussel voor KPN Play
- Media
- 16 jun 2015 @ 11:56
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaTelevisieDigitaalOnline
- 16 jun 2015 @ 11:56
- Redactie Media
KPN wil de concurrentie aangaan met Netflix. Daarom laat het telecombedrijf voor de eigen nieuwe videodienst Play een tiendelige serie produceren: 'Brussel'. Endemol Shine Nederland produceert de tv-serie, die geschreven is door Leon de Winter.
De productie van een eigen serie is in lijn met de strategie die concurrenten als Netflix en Amazon veel lof heeft doen toekomen: exclusieve hoogstaande content die klanten naar de dienst moet lokken. Eerder produceerde RTL's Videoland al de serie De Zwarte Tulp.
KPN wil naar eigen zeggen hoog inzetten met 'Brussel’, een serie over een Nederlandse Eurocommissaris, haar dochter en een Nederlandse beroepsmilitair bij de NAVO. Schrijver De Winter zegt het politieke spel te willen beschrijven: 'Wie niet bedriegt, wordt bedrogen. Speel het spel mee, of je gaat er aan.'
De productie van 'Brussel' is onlangs opgestart en bevindt zich in de fase van de eerste castinggesprekken en locatiebezoeken. Laurens Drillich, CEO van Endemol Shine Nederland: 'Brussel wordt een hoogwaardige dramaserie, dus we zijn op zoek naar de beste mensen voor en achter de camera. En in de persoon van Leon de Winter hebben we al de beste schrijver die we ons kunnen wensen.'
De opnamen van Brussel beginnen aan het einde van dit jaar, waarna de serie in de tweede helft van 2016 te zien zal zijn. Net zoals bij partijen als Netflix is het de bedoeling dat de complete serie dan direct integraal beschikbaar komt.
KPN verspreidt de serie naast Play ook via de eigen interactieve diensten KPN iTV en iTV Online. Play wordt later dit jaar gelanceerd en is toegankelijk voor iedereen met internet, ook wie geen klant is van KPN.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing