Omroepen houden meer macht dan NPO wilde
- Media
- 15 jun 2015 @ 12:32
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaTelevisieJournalistiekPolitiek
- 15 jun 2015 @ 12:32
- Redactie Media
De zelfstandige omroepen houden meer macht dan de NPO aanvankelijk wilde. Dat blijkt uit het zogenaamde Concessiebeleidsplan 2016-2020 dat de Nederlandse Publieke Omroep vandaag aan VVD-staatssecretaris Dekker (Media) heeft gestuurd.
Dit schrijft NRC Handelsblad. In een eerste versie van het vijfjarenplan die twee maanden geleden uitlekte, trok de NPO veel macht naar zich toe. Dat stuitte op felle bezwaren van de omroepen, die het plan veel te centralistisch vonden.
In de vandaag gepresenteerde versie van het Concessiebeleidsplan wordt de publieke omroep nu meer neergezet als een 'decentrale creatieve netwerkorganisatie', waarbij tegemoet lijkt te zijn gekomen aan de forse kritiek van de omroepen.
Eerder deze maand werd al bekend dat de omroepen alsnog hun eigen tv-programma’s mogen tonen op hun eigen websites. Een eerder NPO-veto daarover stuitte op protestacties, onder meer van de VPRO. Over deze en andere kwesties is de laatste tijd tussen omroepen en de Raad van Bestuur driftig onderhandeld.
De NPO spreekt in dit laatste verband over 'het nieuwe tv-kijken', waarmee mag worden geëxperimenteerd om via internet een groter publiek aan te boren.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- radio
- NPO
- omroepen
- televisie
- digitaal
- Mediapark
- Hilversum
- Concessiebeleidsplan
- mediabeleid
- Dekker
- politiek
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing