RTL bundelt online divisies in Digital Hub

RTL bundelt online divisies in Digital Hub
  • Media
  • 10 jun 2015 @ 10:59
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MediaOnlineDigitaalMediastrategieVideo

RTL Group heeft de oprichting bekendgemaakt van RTL Digital Hub. Dit gespecialiseerde team gaat gericht bouwen en investeren in terreinen als multi-channel networks (MCN's) en digital advertising sales. Daarbij mikt RTL specifiek op BroadbandTV, StyleHaul, SpotXchange en Clypd. De Digital Hub moet de waarde van dit portfolio van digitale videodiensten maximeren en daarmee RTL's positie in deze groeimarkt versterken.

Marcel Reichart is vanaf heden de Executive Vice President van RTL Digital Hub, dat opereert vanuit Europa en de VS. Daarnaast blijft hij werkzaam voor Bertelsmann. Reichart werkt onder de supervisie van de co-CEO's Anke Schäferkordt and Guillaume de Posch van RTL Group.

Het team van RTL Digital Hub beheert het portfolio van online acquisities en ondersteunt de expansie ervan. Ook wordt gezocht naar interne en externe samenwerkingen, onder meer met de eigen mondiale productietak Fremantle Media.

RTL Group genereert momenteel meer dan 7 miljard online video-views per maand, waarbij het een leidende positie heeft binnen jonge doelgroepen als Women’s Lifestyle & Fashion (StyleHaul), gaming (TGN van BroadbandTV), muziek (Opposition, Wimsic) en kinderen (Hoopla Kidz van YoBoHo/BroadbandTV). RTL Group claimt de nummer twee te zijn in het 'YouTube-ecosysteem'.

Anke Schäferkordt and Guillaume de Posch, Co-CEOs van RTL Group: 'De oprichting van RTL Digital Hub onderstreept ons strategische doel om een wereldwijde macht te worden in online video en ons bereik in Noord-Amerika verder uit te breiden. Met onze recente investeringen daar – BroadbandTV, StyleHaul en SpotXchange – hebben we kritische massa verkregen in online video. Nu willen we onze inspanningen bundelen om ons snel groeiende bereik op dit gebied te laten uitgroeien tot een rendabeler pijler van RTL Group.' 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken