Voor FOX was mei de beste maand ooit
- Media
- 2 jun 2015 @ 08:52
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - KijkcijfersTelevisieVoetbalBereikDoelgroepen
- 2 jun 2015 @ 08:52
- Redactie Media
Tv-zender FOX heeft in de maand mei zijn hoogste marktaandeel ooit gehaald. In de commerciële doelgroep 20-49 jaar scoorde de zender 2% marktaandeel. Dat betekent een stijging van 11% ten opzichte van april 2015 en liefst 78% ten opzichte van mei vorig jaar.
De finale van de KNVB Beker zorgde voor ruim 1,9 miljoen kijkers op FOX en was daarmee meteen het best scorende programma van de zender. Daarnaast had het kanaal in mei een succesvolle programmering met series als Vikings, Empire, Cordon en Wayward Pines. FOX zendt deze series als eerste in Nederland uit, waarmee de zender naar eigen zeggen zijn propositie ‘The Best. First’ bevestigt.
FOX is een kwaliteitszender met series, films en sport. Momenteel brengt de zender internationale hitseries als Empire, The Walking Dead, Wayward Pines, Vikings en Cordon. Daarnaast heeft het de uitzendrechten voor het KNVB-bekertoernooi. FOX is voor iedereen met digitale televisie te ontvangen, onder meer bij Ziggo, Tele2, CanalDigitaal en Caiway op kanaal 11, KPN kanaal 14, Digitenne kanaal 26 en Delta kanaal 13.
FOX baseert zijn groei in marktaandeel op de SKO-cijfers van 02:00-26:00 uur, inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzenden.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing