WPG Uitgevers bouwt verlies om naar winst
- Media
- 24 jun 2015 @ 09:22
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkPrintMediaJournalistiek
- 24 jun 2015 @ 09:22
- Redactie Media
WPG Uitgevers boekte over het jaar 2014 een winst voor belastingen van € 23,8 miljoen, bij een dalende omzet. Dat is opmerkelijk, want een jaar eerder werd er nog een fors verlies geleden door het Nederlands-Vlaamse uitgeefconcern van onder meer De Bezige Bij, AW Bruna, Standaard Uitgeverij, educatieve uitgever Zwijsen, Voetbal International, Vrij Nederland en Happinez.
In een bericht van de Raad van Commissarissen schrijft RvC-voorzitter Femke Halsema 'verheugd te zijn dat de zware inspanningen van de afgelopen twee jaar zo’n goede financiële prestatie hebben opgeleverd'. Halsema: 'De medewerkers van WPG verdienen een groot compliment voor het harde werk en de creativiteit in de afgelopen periode. Die leidden niet alleen tot een bijzonder financieel resultaat, maar ook tot innovatie en nieuw elan.'
Onder druk van een krimpende boeken- en advertentiemarkt startte WPG Uitgevers in 2013 een reorganisatie die leidde tot de verkoop van activa en de verzelfstandiging van een aantal uitgeverijen, waaronder Singel Uitgevers, en helaas ook tot banenverlies.
Algemeen directeur Koen Clement: 'De uitzonderlijke baten en lasten hebben natuurlijk een grote impact op het uiteindelijke winstcijfer, maar ook zonder dat gegeven kijkt WPG terug op een uitstekend financieel jaar: het bedrijfsresultaat uit gewone bedrijfsvoering bedroeg € 8,7 miljoen.'
Per 31 december 2014 is WPG naar eigen zeggen 'volledig schuldenvrij'. Optimisme klonk vorig jaar ook al door toen over 2013 een verlies van 12 miljoen euro werd gerapporteerd.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- reorganisatie
- WPG
- omzet
- winst
- Vrij Nederland
- Happinez
- Femke Halsema
- jaarcijfers
- uitgeverij
- boeken
- tijdschriften
- resultaat
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Hornbach pioniert met 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
Laatste Nieuws
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing