Groeikansen voor wetenschappelijk uitgever Brill
- Media
- 20 jul 2015 @ 11:48
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintZakelijkVerdienmodellen
- 20 jul 2015 @ 11:48
- Redactie Media
Wetenschappelijk uitgever Brill mag dan in uitgeversland een relatief onbekende niche-speler zijn, maar volgens fondsbeheerders van het Add Value Fund heeft het bedrijf wel serieuze groeipotentie.
Beheerders Willem Burgers en Hilco Wiersma wijzen er op dat het verdienmodel van Brill is gestoeld op een sterke balans. Daardoor heeft het bedrijf volgens deze analisten een hoog koerspotentieel, zo zeggen ze vandaag op NU.nl.
Naast vooruit ontvangen abonnementsinkomsten uit de tijdschriftenportefeuille zijn er ook abonnementsinkomsten op onderwerpcollecties en databanken. 'Daardoor heeft circa 40% van de omzet een wederkerend karakter. Bijna 77% daarvan wordt vooruitbetaald', aldus de fondsbeheerders.
De waarde van de zelf ontwikkelde naslagwerken en tijdschriftenportefeuille staat vanwege accountantsregels niet op de balans, zo constateren Burgers en Wiersma. Op basis van overnames in de sector schatten ze deze ‘stille reserve’ op een verborgen waarde van ruim 32 miljoen euro (of ruim 60% van de huidige beurswaarde).
Inclusief de geschatte waarde van de boekenportefeuille komt de waardering van Brill daarmee op 67 miljoen euro, of 35,74 euro per aandeel. Brill sloot vrijdag op 24,55 euro. De wetenschappelijke uitgever kan volgens Add Value dus nog een sprong maken op de beurs. Of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren is natuurlijk afhankelijk van de grillige interesse van beleggers en van de verdere ontwikkeling van de economie.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- groei
- aandelen
- uitgeverij
- naslagwerken
- Brill
- beurs
- koers
- beleggers
- winst
- Add Value Fund
- wetenschappelijk
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing