Newsweek saneert Europese print-editie (update)
- Media
- 16 jul 2015 @ 00:03
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - DigitaalPrintJournalistiekMedia
- 16 jul 2015 @ 00:03
- Redactie Media
Verdwijnen gaat het blad nog niet, maar Newsweek zet wel al na anderhalf jaar fors het mes in zijn speciale Europese print-editie. Uitgeverij IBT Media heeft deze beslissing genomen omdat de inkomsten achterblijven bij de verwachtingen. Hoofdredacteur Richard Addis van Newsweek Europe stapt op.
Aanvankelijk meldde Politico dat de Europese editie compleet zou verdwijnen, maar het blijkt volgens The Huffington Post om een forse sanering te gaan, geen opheffing. Opmerkelijk is dat beide bronnen directe concurrenten zijn van Newsweek. Ook Politico besloot recent een speciale Europese redactie te starten, al opereert die vanuit Brussel en houdt Newsweek kantoor in Londen.
Newsweek heeft de ambities niet kunnen waarmaken om met lange artikelen over Europese actualiteiten een groot publiek aan te spreken. Hoofdredacteur Addis wordt op korte termijn vervangen en in Europa zou straks enkel nog een editie in de kiosken liggen die goeddeels gevuld is met 'Amerikaanse' content.
Nadat het 80-jarige Newsweek in 2012 besloot alleen online verder te gaan, werd verrassend genoeg eind 2013 een terugkeer naar print aangekondigd. De longreads over actuele zaken en gedetailleerde profielen van wereldleiders werden goed ontvangen, maar dat betaalde zich niet genoeg uit.
Uitgever IBT Media heeft nu de knoop doorgehakt om de Europese print-editie flink te saneren. Die beslissing volgt drie maanden na de aankondiging van een restyling. Die ambities worden in ieder geval bijgesteld. De Londense printredactie wordt vermoedelijk flink ingekrompen, maar de online redactie zou wel blijven bestaan.
@PANupdate @HuffingtonPost just did a piece on it yesterday http://t.co/RqdUpKBU9V
— Tom Broadbent (@Broadbentius) July 15, 2015
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- papier
- zakelijk
- Newsweek
- gestopt
- IBT Media
- redactie
- stoppen
- Politico
- online
- journalistiek
- Europa
- digitaal
- media
- longreads
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing