Pearson verkoopt FT, wil ook af van The Economist
- Media
- 27 jul 2015 @ 12:27
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkJournalistiekVerkoopPrint
- 27 jul 2015 @ 12:27
- Redactie Media
Het Britse uitgeefconcern Pearson voert gesprekken over de verkoop van zijn belang van 50% in The Economist Group. Deze aankondiging volgt op de verkoop van het onderdeel Financial Times Group aan de Japanse mediagroep Nikkei. De Japanners betaalden 1,2 miljard euro voor de Pearson-tak waar de zakenkrant Financial Times (FT) toe behoort.
Dat er gesprekken worden gevoerd over The Economist betekent volgens Pearson overigens niet dat 'het proces ook zal leiden tot een transactie', zo meldde het concern dit weekend. In het licht van het afstoten van FT Group is die verwachting echter allerminst denkbeeldig.
Pearson probeert zich de laatste tijd meer te richten op digitale activiteiten. Het concern focust daarbij op opkomende markten, nu in de VS en het Verenigd Koninkrijk sprake is van minder gunstige marktomstandigheden. De eventuele verkoop van het belang in The Economist past in het streven van Pearson om zijn onderwijsdivisie meer centraal te stellen.
Nikkei is een van de grootste uitgevers in Japan met een jaarlijkse omzet van 1 miljard pond. Er werd al langer gespeculeerd wie de FT-activiteiten van Pearson zou overnemen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- uitgeverij
- Pearson
- Financial Times
- verkoop
- media
- FT
- journalistiek
- zakenkrant
- financieel
- overname
- Nikkei
- The Economist
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing