Reed Elsevier groeit onder nieuwe naam RELX
- Media
- 24 jul 2015 @ 11:49
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaZakelijkMediastrategieContentDigitaal
- 24 jul 2015 @ 11:49
- Redactie Media
Het Brits-Nederlandse mediaconcern RELX (tot voor kort bekend onder de veel breder bekende naam Reed Elsevier) heeft de eerste helft van dit jaar meer omzet en winst behaald. Tegen constante wisselkoersen groeide de omzet met 3% en het bedrijfsresultaat met 5%.
Dit maakte de informatieleverancier donderdag bekend. De omzet kwam uit op 4 miljard euro, terwijl het bedrijfsresultaat ruim 1,2 miljard euro bedroeg. RELX haalt de helft van zijn omzet uit de Verenigde Staten, dus profiteerde het bedrijf van de stijgende dollar.
De Brits-Nederlandse multinational houdt vast aan zijn verwachting dat de winst en omzet dit jaar zullen stijgen. Het bedrijf is positief over de ontwikkelingen bij zijn verschillende divisies, maar presteert vooral goed met zijn activiteiten op het gebied van risicomanagement. Het concern levert informatie en analyse-instrumenten die banken helpen bij het opsporen van witwasoperaties en overheden bij de bestrijding van fraude. De bijbehorende divisie liet in de eerste helft van dit jaar een omzetgroei zien van 7%.
Het bedrijf hoopt op termijn over de volle breedte zijn groei naar een hoger niveau te tillen. 'Maar het is voor ons ook belangrijk dat we voorspelbaar zijn', zo wordt topman Erik Engstrom geciteerd door Het Financieele Dagblad. RELX denkt harder te kunnen groeien als klanten niet alleen de informatie van het bedrijf gebruiken als referentie, maar ook als instrument om beslissingen te nemen. Data-analyse speelt daarin een belangrijke rol en het bedrijf zet hier nu meer op in.
Het mediaconcern dat eerder ook succesvol MarketingTribune uitgaf, is de afgelopen jaren sterk veranderd. Inmiddels komt 86% van de omzet uit informatie die elektronisch verstrekt wordt of via direct klantencontact. Met de nieuwe naam is eerder dit jaar een dikke streep gezet onder de oude bedrijfsfilosofie. Reed Elsevier ontstond in 1993 uit een fusie tussen het Britse Reed en het Nederlandse Elsevier. Symbolisch is dat ook het opinieweekblad Elsevier in de etalage staat.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Reed Elsevier
- leverancier
- FD
- bedrijf
- financieel
- omzet
- halfjaarcijfers
- resultaten
- RELX
- informatie
- zakelijk
- groei
- winst
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing