Reshift Digital koopt consumentenbladen IDG Nederland

Reshift Digital koopt consumentenbladen IDG Nederland
  • Media
  • 1 jul 2015 @ 13:04
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaVerkoopOnlineJournalistiek

Uitgeverij Reshift Digital heeft de consumentenmerken van IDG Nederland overgenomen. Per 1 juli is het jonge mediabedrijf eigenaar geworden van de publicaties Computer!Totaal, Tips & Trucs, Zoom, MacWorld, iPhone Magazine, iPad Magazine en Techpanel. Met de merken komen ook de 25 betrokken IDG-medewerkers bij Reshift in dienst. Hun werkplekken zullen komend weekend naar Haarlem verhuizen.

'Voor ons is dit in veel opzichten een belangrijke stap', zegt Paul Molenaar, algemeen directeur bij Reshift. 'Het maakt ons in één klap onbetwist marktleider in het techniek-segment. Daarnaast maakten de bestaande plannen voor de merken en vooral de bevlogenheid van de IDG-medewerkers een zeer sterke indruk op ons. We gaan direct na 1 juli met hen aan de slag om te kijken hoe we die plannen, eventueel in combinatie met onze bestaande merken, handen en voeten kunnen geven.'

IDG Nederland, ’s werelds grootste media-, data- en services-bedrijf op het gebied van technologie, had zijn consumentenportefeuille in Nederland te koop aangeboden omdat het bedrijf zich nu concentreert op de B2B-diensten.

Robert van Loon, directeur van IDG Nederland: 'Verkoop van de consumentenmerken is een direct gevolg van IDG’s internationale strategie in het transformeren naar een IT media-, data- en services-bedrijf, gericht op de business-to-business markt. We hebben er alle vertrouwen in dat we in Reshift de juiste partij hebben gevonden om de merken en medewerkers een mooie toekomst te kunnen bieden.'

Voor Reshift biedt de uitgebreide portfolio veel voordelen. Molenaar: 'Niet alleen neemt per direct onze omzet substantieel toe, maar het geeft ons veel meer mogelijkheden voor klantbehoud, het vergroten van onze e-commerce-activiteiten en het introduceren van nieuwe diensten en producten. En voor het introduceren van diensten, zoals bijvoorbeeld betaalde content, heb je eenvoudigweg schaal nodig. Die schaal en dat marktleiderschap hebben we nu op onze twee belangrijkste terreinen bereikt: gaming/entertainment en informatietechnologie. Het ligt voor de hand dat we de vernieuwingen die we voor ogen hebben dus in die segmenten gaan introduceren.'

Reshift Digital, opgericht in 2013, is naar eigen zeggen 'het grootste in informatietechnologie-gespecialiseerde mediahuis van Nederland', met titels als Computer Idee, Vives, Hubbit, JFALL, Java Magazine, InsideGamer.nl, Gamer.nl, Media Totaal, Discovery Magazine, Lifehacking.nl, Linux Magazine, Power Unlimited en PCM, en het belangrijkste innovatie-event voor het onderwijs, IPON.  

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken