Ricoh innoveert verder met Clickable Paper
- 23 jul 2015 @ 12:43
- Redactie Media
Ricoh heeft de mogelijkheden van de print-to-web toepassing Clickable Paper verder uitgebreid. Daardoor kunnen bedrijven hun communicatie beter afstemmen op de klant. Bovendien introduceert Ricoh in de tweede helft van 2015 software waarmee organisaties Clickable Paper eenvoudig kunnen integreren in hun eigen apps.
Clickable Paper is gebaseerd op Ricoh Visual Search, een door Ricoh ontwikkelde technologie voor beeldherkenning. Hiermee kan bestaand drukwerk interactief gemaakt worden, zonder dat het brondocument bewerkt hoeft te worden. Via interactieve vensters worden links op een smartphone of tablet beschikbaar gesteld naar bijvoorbeeld meer informatie, video’s, social media kanalen of een webshop. Ook kan er via de links direct contact gezocht worden via bellen of e-mail.
“Het is bekend dat gebruikers met Clickable Paper direct toegang hebben tot een verscheidenheid aan online informatie”, stelt Jean Paul Schriek, Senior Product Marketeer van Ricoh Nederland. Een succesvol Nederlands voorbeeld is de integratie van Clickable Paper in een campagne met NRC Media. 'Tot nu toe werd het ‘klikbaar’ maken van pagina’s door Ricoh verzorgd. Met deze nieuwste versie kunnen organisaties dit zelf doen met een eenvoudige online applicatie, waardoor de doorlooptijd korter wordt. Daarnaast kunnen de links effectiever worden beheerd, zodat inhoud continu afgestemd kan worden op de actuele situatie, zonder dat het document zelf aangepast hoeft te worden. Zo kan bijvoorbeeld een gunstige productrecentie eenvoudig worden toegevoegd.'
De volgende stap in de ontwikkeling van Clickable Paper is dat organisaties de toepassing kunnen integreren in hun eigen apps. Deze aanpak is al op de markt getest en is vanaf de tweede helft van 2015 ook in Nederland beschikbaar. Schriek: 'Door de gebruiksvriendelijkheid en beheersbaarheid van de app kunnen organisaties hun communicatie nog beter afstemmen op hun doelgroep en de respons op campagnes verhogen.'
Door deze nieuwe ontwikkelingen wordt het volgens Schriek nog eenvoudiger om papier en digitaal te verbinden. 'Dankzij de innovatieve en flexibele technologie wordt de belangstelling gestimuleerd om papier interactief te maken. En dat verbetert de effectiviteit van papier als onderdeel van een crossmediale communicatiemix. Doordat functies snel en gemakkelijk kunnen worden toegevoegd, worden meer eindgebruikers ertoe aangezet gebruik te maken van Clickable Paper. Hiermee verbeteren organisaties de toegankelijkheid van informatie en wordt klantinteractie verhoogd.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing