The Optimist wordt compleet Engelstalig

The Optimist wordt compleet Engelstalig
  • Media
  • 29 jul 2015 @ 10:39
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintJournalistiekMaatschappijMedia

Het internationale opinietijdschrift The Optimist, in 1995 nog opgericht onder de naam Ode, ondergaat opnieuw een fundamentele verandering: het blad wordt exclusief Engelstalig. Dat betekent dat de Nederlandstalige editie van dit van oorsprong Nederlandse magazine komt te vervallen.

Volgens mede-oprichter en hoofdredacteur Jurriaan Kamp is de Engelse taal 'bij uitstek geschikt om te verbinden'. De wijziging is volgens hem logisch omdat het tijdschrift altijd al over de grenzen keek en 'inhoudelijk nooit een exclusief Nederlands tijdschrift geweest'. De Nederlandse editie gaat op in de editie die twaalf jaar geleden al in het Engels werd opgestart.

Tegen Villamedia.nl zegt Kamp: 'Ik besef dat deze verandering een uitdaging betekent. Ik begrijp goed dat de meeste mensen het liefst in hun eigen taal lezen. Maar elke uitdaging is ook een kans.' Volgens Kamp biedt de Engelstalige editie een effectievere aansluiting bij de 'internationale voorhoede van oplossingsdenken en bruggenbouwers'. De nieuwe, exclusief Engelstalige versie van The Optimist verschijnt volgende week voor het eerst. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken