Kookzender 24Kitchen beleeft beste maand ooit
- Media
- 4 aug 2015 @ 06:06
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Branded contentDoelgroepFoodTelevisieKijkcijfers
- 4 aug 2015 @ 06:06
- Redactie Media
24Kitchen heeft afgelopen maand haar hoogste marktaandeel sinds de lancering in 2011 behaald. In juli keken in totaal 3,8 miljoen mensen naar de zender en behaalde 24Kitchen recordcijfers in alle relevante doelgroepen: onder 20 tot 49-jarigen groeide de zender met maar liefst 75% ten opzichte van vorig jaar. Ook in de jongere doelgroep 20-34 jaar laat 24Kitchen bij zowel mannen als vrouwen enorme groei zien.
In de doelgroep 20-49 jaar groeit 24Kitchen in juli naar een marktaandeel van 0,8% waarbij vrouwen 20-49 met 67% groeiden naar 0,9% en mannen 20-49 met 87% naar 0,7%. In de doelgroep 20-34 jaar groeide 24Kitchen met 143% naar 1% marktaandeel en had de zender 1,1% marktaandeel onder vrouwen 20-34 (+119% vs. juli vorig jaar) en 0,9% in mannen 20-34 jaar (+180% vs. juli vorig jaar).
Nieuwe zomerprogrammering slaat aan
In juli werd onder de noemer ‘De zomer voor food lovers’ de nieuwe zomerprogrammering van 24Kitchen gelanceerd waarmee de zender naast programma’s over bereiding, ook bredere food-thema’s aansnijdt. De juli-cijfers bewijzen dat deze verbreding zijn vruchten afwerpt voor de kookzender van Fox Channels Benelux.
Vooral de serie ‘Zoals Alleen Oma Dat Kan’ met Danny Jansen trekt een groot kijkerspubliek. Daarnaast scoort de reeks ‘Casa Caminita’, waarin chef Giovanni bekende gasten als Marco Borsato, Robert ten Brink en Angela Groothuizen in zijn restaurant ontvangt, zeer goed. Ook hebben de programma’s van Jamie Oliver bijgedragen aan de populariteit van de zender.
Foodlovers zomeren met 24Kitchen
Kanaalmanager Kirsten Gelissen van 24Kitchen: 'Het is fantastisch dat de zomer voor food lovers zo aanslaat en de jongere kijkers 24Kitchen ook weten te vinden. Ik ben enorm trots op het succes en het feit dat onze kijkers de nieuwe programma’s zo weten te waarderen. Zulke recordcijfers zijn bovendien een mooie beloning voor onze hardwerkende chefs.'
24Kitchen brengt ook in augustus smaakvolle programmering met talentvolle chefs en bekende culinaire gezichten. Vanaf aanstaande donderdag 6 augustus strijden in ‘24Kitchen Food Truck Challenge’ drie foodtruck-teams met jonge, eigentijdse chefs als Miljuschka Witzenhausen en Hugo Kennis om de culinaire voorkeur van de Nederlandse festivalbezoekers. Ook gaat Meesterkok Angélique Schmeinck in haar nieuwe programma ‘Hollandse Keukenmeesters’ op zoek naar keukengeheimen van gastronomische genieën als Jonnie Boer, Richard van Oostenbrugge en Joris Bijdendijk.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing