Blendle-concurrent Fuuzle zet in op mobiele website
- Media
- 17 aug 2015 @ 09:58
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - WebsiteMediaJournalistiekOnline
- 17 aug 2015 @ 09:58
- Redactie Media
Fuuzle, een gratis webdienst van Nederlandse makelij die binnen seconden realtime nieuws uit alle delen van de wereld verzamelt en ontsluit, heeft vrijdag mobiele versies gelanceerd voor smartphone en tablet. Het aantal gebruikers van Fuuzle groeit snel sinds de softlaunch dit voorjaar: inmiddels maken zo’n 3.000 mensen per dag gebruik van de nieuwsportaal die eenvoudig toegang biedt tot miljoenen RSS-feeds van nieuwswebsites wereldwijd.
Met de nieuwe mobiele en tablet toepassing verwacht Fuuzle de groei van het aantal gebruikers in Nederland te versnellen. Van iedereen die online informatie zoekt of nieuws leest, doet 25% dat via de mobiele telefoon of tablet. Deze groep kon tot dusverre geen gebruik maken van Fuuzle en daar komt nu verandering in. Het bedrijf verwacht dat het aantal terugkerende gebruikers door de nieuwe toepassingen al binnenkort tussen de 10.000 en 20.000 zal zitten.
Algoritme met alert-service
Fuuzle biedt toegang tot miljoenen RSS-feeds uit de hele wereld. Dankzij een geavanceerd algoritme dat op basis van zoekcriteria steeds slimmer selecteert, is het mogelijk om via Fuuzle zeer gericht en snel informatie te zoeken. Gevonden RSS-feeds worden binnen seconden geanalyseerd, geselecteerd, vertaald en aangeboden.
Het snelle succes van Fuuzle, dat gevestigd is in Enschede, is opmerkelijk omdat het bedrijf sinds de start in mei in de luwte opereert en nog geen reclame voor zichzelf maakt of marketingactiviteiten ontplooit. Behalve gebruikers weten ook adverteerders de site inmiddels te vinden. Zij betalen gemiddeld lagere tarieven dan bij andere RSS-feed- en nieuwssites.
Als relatief nieuwe speler wordt Fuuzle volgens directeur Marco de Goeij steeds vaker door kenners vergeleken met grote concurrenten, zoals Blendle, Flipboard en Feedly. 'We scoren vooral punten met onze alert service. Op basis van ingevoerde zoekcriteria krijg je iedere keer direct een e-mail van al het nieuws in jouw interessegebied. Verzameld over de hele wereld en realtime vertaald in het Nederlands. Dat dit echt iets toevoegt aan het al bestaande, krijgen we heel vaak te horen.'
Doorklikken, niet 'rippen'
Van alle mogelijkheden die internet biedt om informatie te zoeken en te vinden, behoren RSS-feeds tot de meest efficiënte. Het door Fuuzle gebruikte algoritme beoordeelt iedere feed individueel en vergelijkt deze met ingevoerde zoekcriteria waardoor een match maximaal is. Ten aanzien van bijna alle bestaande feed-readers is dit een grote sprong voorwaarts.
Gevonden content kan via Fuuzle met één muisklik worden vertaald in veertien verschillende talen met behulp van Google Translate. Het aantal vertaalmogelijkheden zal in de toekomst nog verder worden uitgebreid.
Fuuzle biedt bezoekers de mogelijkheid door te klikken naar sites waar een feed van afkomstig is, in plaats van die informatie te ‘rippen’ en in de eigen wegomgeving te zetten. De nieuwsportaal is hierdoor niet alleen interessant voor consumenten en bedrijven, maar ook voor content-leveranciers. Via Fuuzle krijgen ze gratis een groter bereik en meer naamsbekendheid.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing