KRO-NCRV benoemt twee nieuwe Brandpunt-anchors
- Media
- 25 aug 2015 @ 00:12
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisiePersonaliaMakersJournalistiek
- 25 aug 2015 @ 00:12
- Redactie Media
Henk van der Aa en Liesbeth Staats zijn de nieuwe journalistieke anchors van Brandpunt, het actualiteitenprogramma van KRO-NCRV. De journalisten presenteren afwisselend de uitzendingen en blijven daarnaast journalistieke reportages maken. Brandpunt begint volgende week dinsdag 1 september aan een nieuw seizoen.
Van der Aa nam de afgelopen maanden de presentatie van Brandpunt al voor zijn rekening en noemt het een enorme eer om zo’n gerenommeerd programma te mogen presenteren. Liesbeth Staats is ook al enkele jaren een gezichtsbepalende verslaggever van Brandpunt. Ze zegt trots te zijn om een van de gezichten te worden van een programma dat in een mooie journalistieke traditie staat.
Het vernieuwde Brandpunt van de KRO-NCRV ontstond begin dit jaar uit het samengaan van KRO Brandpunt en 'Altijd Wat' van de NCRV. Vanaf september staat de redactie onder leiding van eindredacteur Mark Schleedoorn, die sinds 2010 voor Brandpunt werkt.
Taco Rijssemus, media-directeur van de KRO-NCRV, is verheugd over de nieuwe samenstelling van het Brandpunt-team. 'Met dit vernieuwde en jonge team kan Brandpunt zich opnieuw bewijzen als een programma waar kwaliteitsjournalistiek tot zijn recht komt. Het is bijzonder dat Henk en Liesbeth ook als makers van reportages actief blijven en zo in hun kracht als presentator én verslaggever worden ingezet. Brandpunt zet met deze vernieuwingsslag een belangrijke stap en gaat door met het ontwikkelen van innovatieve vormen van journalistiek, waar we het komende seizoen al het nodige van kunnen laten zien.'
Henk van der Aa studeerde Nederlands, journalistiek en geschiedenis in Groningen en begon zijn werkzame leven als verslaggever voor OOG radio en het Dagblad van het Noorden. Hij studeerde en werkte daarna een tijd in Amerika (voor onder meer CNN en RTL Nieuws). In 2006 werd Van der Aa verslaggever voor EenVandaag en in 2013 kwam hij terecht bij KRO Brandpunt waarvoor hij reportages maakte in o.a. Oekraïne en over de vluchtelingenstromen in Calais en Sicilië.
Liesbeth Staats studeerde Nederlandse taal- en letterkunde in Amsterdam en Frans in Parijs en werd daarna verslaggever bij de lokale Amsterdamse omroep AT5. Ze werkte als verslaggever en nieuwslezer bij het NOS Jeugdjournaal en EenVandaag. Vanaf 2011 hoort Staats bij het team verslaggevers van KRO Brandpunt. Ze maakte reportages over het politiegeweld tegen zwarte Amerikanen in Chicago en onderzocht in Thailand de internationale handel in eicellen, en de uitbuiting van draagmoeders.
Brandpunt, vanaf 1 september, iedere dinsdagavond 20.25 uur, NPO 2
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- nieuws
- Henk van der Aa
- NPO
- Liesbeth Staats
- anchors
- media
- KRO-NCRV
- Publieke Omroep
- presentator
- Brandpunt
- journalistiek
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing