CBS benoemt Mike Ackermans als hoofdredacteur
- Media
- 10 aug 2015 @ 15:29
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ContentMediaPersonaliaCommunicatieOnderzoek
- 10 aug 2015 @ 15:29
- Redactie Media
Mike Ackermans gaat per 1 september leiding geven aan de Communicatie- & Nieuwsfunctie van CBS. Ackermans krijgt als hoofdredacteur de taak de organisatie en producten van CBS op deze punten verder te professionaliseren en moderniseren, onder meer door beter gebruik te maken van nieuwe communicatievormen zoals sociale media. Ook moet de kwaliteit van de berichtgeving en het contact met nieuwsmedia worden verbeterd.
Ackermans (1960) is ruim een kwart eeuw werkzaam in de media, als journalist, mediaproducent en uitgeefdirecteur. Hij was eerder hoofdredacteur van FEM Business en de regionale dagbladen van de Telegraaf Media Groep, waaronder Noordhollands Dagblad en de Gooi- en Eemlander. Ackermans vertrok bij TMG eind 2013 na een conflict. Hij werkte als journalist bij onder meer Het Financieele Dagblad, BNR Nieuwsradio, RTL Nieuws en de Volkskrant.
Directeur-Generaal Tjark Tjin-A-Tsoi van CBS: 'Met Mike Ackermans haalt CBS een professional van topniveau binnen die een belangrijke bijdrage zal leveren aan de kwaliteit, objectiviteit, tijdigheid en toegankelijkheid van de informatievoorziening door CBS aan de samenleving.'
Ackermans zelf: 'De informatie- en nieuwsvoorziening aan consumenten en professionals is in razend tempo aan het veranderen. Dit weerspiegelt de enorme veranderingen in de Nederlandse samenleving. Nergens beschikt men over zoveel samenhangende en betrouwbare data over de staat van Nederland en de trends die daarin zichtbaar zijn als bij CBS. Het is een geweldig interessante uitdaging om CBS in dit veranderende speelveld een nog grotere positieve rol te laten spelen dan het nu al doet, door een goede, toepasselijke en feitelijke informatievoorziening wanneer dit nodig is. Voor mij een gedroomde omgeving om belangrijke feitelijke verhalen over Nederland te kunnen ontsluiten en vertellen.'
Bij CBS werken ongeveer 2.000 mensen in Den Haag, Heerlen en op Bonaire. De organisatie is opgericht op 9 januari 1899 en heeft tot taak het publiceren van betrouwbare en samenhangende statistische informatie die inspeelt op de behoefte van de samenleving. CBS is verantwoordelijk voor de productie van nationale (officiële) statistieken (sinds oktober 2010 inclusief de statistieken over Caribisch Nederland) én van Europese communautaire statistieken.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- media
- research
- onderzoek
- Mike Ackermans
- PR
- Centraal Bureau voor de Statistiek
- nieuwsmedia
- hofdredacteur
- benoeming
- communicatie
- CBS
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing