Complete leegloop in hoofdredactie Telegraaf
- Media
- 20 aug 2015 @ 00:05
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ZakelijkPrintJournalistiekMedia
- 20 aug 2015 @ 00:05
- Jeroen Mirck
De ruzies tussen directie en hoofdredactie van De Telegraaf duren in alle hevigheid voort. De waarnemend hoofdredacteur en zijn drie adjuncten stappen allen op uit onvrede met het directiebeleid. Ze weigeren hun besluit toe te lichten.
Het gezamenlijke vertrek van de zittende hoofdredactie werd woensdag gemeld door Quote en niet veel later bevestigd door de Volkskrant. Het gaat om waarnemend hoofdredacteur Jan-Kees Emmer en de adjuncten Joost de Haas, Stella Ruisch en Babette Wieringa.
Het vertrek van de complete redactionele leiding van de grootste Nederlandse krant gebeurt anderhalve week voor het aantreden van de nieuwe hoofdredacteur Paul Jansen, nu nog chef van de parlementaire redactie. Hij volgt Sjuul Paradijs op, die hard botste met TMG-topman Geert-Jan van der Snoek. De rest van de zittende hoofdredactie lijkt zich nu alsnog achter Paradijs te scharen.
Opvallend is dat de keuze voor Paul Jansen als nieuwe hoofdredacteur op brede steun kon rekenen binnen TMG, zowel bij de directie als de redactie. Blijkbaar heeft dat de onvrede over de koers van de directie niet kunnen wegnemen.
Volgens Quote is Marijn Jongsma kandidaat om adjunct-hoofdredacteur te worden. Jongstra is voormalig collega van Jansen bij De Financieele Telegraaf en werkt momenteel bij het FD. Alle partijen weigeren formeel op de ontwikkelingen te reageren, maar ze worden bevestigd door anonieme bronnen binnen TMG.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- hoofdredacteur
- krant
- dagblad
- directie
- crisis
- Telegraaf
- Jan-Kees Emmer
- TMG
- Joost de Haas
- opgestapt
- journalistiek
- Paul Jansen
- Sjuul Paradijs
- Babette Wieringa
- adjunct
- redactie
- ruzie
- Stella Ruisch
- Marijn Jongsma
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing