Noise bouwt merkcampagne voor Donald Duck

Noise bouwt merkcampagne voor Donald Duck
  • Media
  • 24 aug 2015 @ 11:22
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaCampagnesOnline gamingMediastrategie

Kinderweekblad Donald Duck lanceert de merkcampagne 'Alles is leuker met Donald Duck'. De nieuwe merkpositionering verbindt de uiteenlopende online en print-producten. Of het nu gaat om lezen, leren of spelen: met Donald Duck Weekblad is altijd alles leuker. De campagne is in samenwerking met Noise ontwikkeld en loopt de komende tijd via de kanalen televisie, online en outdoor.

In de afgelopen jaren is het portfolio van Donald Duck Weekblad steeds verder uitgebreid met nieuwe print en online producten. Om deze producten nog beter met elkaar te verbinden, is gekozen voor een one brand strategy waarin Donald Duck weekblad centraal staat.

Suzan Schouten, domain director Kids & Teens: 'Alles is leuker met Donald Duck verbindt alles in het brede productportfolio van Donald Duck Weekblad met elkaar. Deze claim geldt voor de meer fun-georiënteerde print als digitale producten. Maar ook voor de onder het educatieve label DuckWise gelanceerde typecursus DuckTypen en de game DuckWorld Smart Adventures. De pay-off straalt fun uit voor kinderen en voor ouders combineert het fun met educatie. Niet alleen lezen, maar ook leerzaam gamen en leren typen is leuker met Donald Duck Weekblad. We nemen de consument mee op een reis door ons bijzondere productportfolio van het weekblad, met Donald Duck als onze held.'

Gamen met Donald Duck

Donald Duck Weekblad is al 63 jaar een begrip onder kinderen, families en volwassenen. In het weekblad staan herkenbare, relevante gebeurtenissen uit de samenleving en familie centraal, waarbij humor voorop staat. Via de avonturen in deze wereld gaan zowel kinderen als ook volwassenen ontdekken, ervaren en leren en vooral een leuke tijd beleven. In de nieuwe campagne wordt de consument actief meegenomen vanuit het iconische weekblad op een reis langs alle producten. De campagne start deze week met de focus op Donald Duck Weekblad, DuckTypen en de game DuckWorld Smart Adventures.

Vorige week werd de game DuckWorld Smart Adventures gelanceerd. Een wereldwijde primeur waarvoor de redactie van Donald Duck Weekblad de handen ineen heeft geslagen met game- en educatiespecialisten. In deze PC game komt Duckstad voor het eerst tot leven in 3D. Door het spelen van de game wordt lesstof van de basisschool spelenderwijs geoefend in Duckstad. 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken