NPO vormt overkoepelend team onderzoeksjournalisten
- Media
- 31 aug 2015 @ 09:49
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieJournalistiekMakers
- 31 aug 2015 @ 09:49
- Redactie Media
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) is bezig met de vorming van een ‘Nederlands elftal voor onderzoeksjournalisten’. Dit team moet samengesteld worden uit journalisten van verschillende omroepen. Samen zouden zij gaan werken aan ‘belangrijke, prestigieuze journalistieke programma’s.’
Dat heeft de NPO donderdag bekendgemaakt tijdens de eigen najaarspresentatie, zo meldt de Vereniging van Onderzoeksjournalisten (VVOJ). De koepelomroep wil met deze nieuwe constructie meer van grote onderzoeksproducties gaan verzorgen.
Het team moet vanaf 2016 gaan werken aan grote journalistieke projecten. Eerder dit jaar werkten onderzoeksjournalisten van verschillende omroepen aan een special over de val van Srebrenica en het uitblijven van Amerikaanse luchtsteun.
De speciale uitzending van Argos (HUMAN/VPRO) werd gemaakt door Bart Nijpels (destijds KRO-NCRV), Huub Jaspers, Stefan Heijdendael, Hannah Kooy (VPRO) en stond onder eindredactie van Marc Josten (Human). Na de uitzending zond de KRO-NCRV live een ingelaste uitzending van Oog in Oog uit Gert Jan Knoops, advocaat van een aantal Dutchbatters.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Hornbach pioniert met 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
Laatste Nieuws
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing