RTL Group groeit, RTL Nederland daalt
- Media
- 27 aug 2015 @ 12:59
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkMediaJournalistiekTelevisie
- 27 aug 2015 @ 12:59
- Redactie Media
Wisselend succes voor RTL in Europa en Nederland. Waar de advertentiemarkt in grote Europese landen als Duitsland en Frankrijk aantrekt, blijft die in Nederland 'uitdagend', zo meldde mediaconcern RTL Group donderdag bij de presentatie van de halfjaarcijfers. Het bedrijfsresultaat van RTL Nederland zakte van 44 miljoen naar 27 miljoen euro.
RTL Group presenteert een licht groeiende omzet in de eerste jaarhelft: 2,8 miljard euro, een plus van bijna 4%. Het bedrijfsresultaat steeg met ruim 3% naar 534 miljoen euro. Onder de streep bleef 351 miljoen euro over, bijna driekwart meer dan een jaar eerder. Een goed resultaat dus.
De goede cijfers zijn vooral te danken aan puike prestaties in Duitsland. Daar hielp de beter lopende advertentiemarkt het mediabedrijf aan een stijging van het bedrijfsresultaat met bijna 10%, tot een recordniveau van 343 miljoen euro.
Digitaal meldt RTL Group een sterke stijging.Voor de komende jaren verwacht het mediaconcern dat RTL Digital Hub het bedrijf flink zal laten groeien. Voor 2015 is het bedrijf ook positief. De resultaten zullen naar verwachting hoger liggen dan in 2014.
RTL Nederland: 'Last van dalende advertentiemarkt'
In Nederland vallen de resultaten tegen. 'De eerste helft van 2015 heeft ons in financieel opzicht niet gebracht wat we hadden gehoopt', reageert CEO Bert Habets van RTL Nederland. 'Ondanks een stabiele performance van onze zenders hebben de dalende advertentiemarkt en onze investeringen in VOD, nieuwe programmering en nieuwe ventures zijn weerslag op ons winstniveau. Het goede nieuws is dat we een sterke basis hebben waar we op verder kunnen bouwen. Dat en onze drive om steeds weer boven onszelf uit te stijgen, betekent dat we niet wachten met handelen tot de storm gaat liggen.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing