Sky Radio grootste groeier onder jonge vrouwen

Sky Radio grootste groeier onder jonge vrouwen
  • Media
  • 7 aug 2015 @ 11:04
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • RadioBereikDoelgroep

Sky Radio is de grootste groeier in de ranglijst van Nederlandse radiozenders in de doelgroep Vrouw 20-34 jaar. Ten opzichte van dezelfde meting een jaar geleden is het muziekstation gegroeid met 15%. Dit blijkt uit de luistercijfers van de periode mei/juni 2015, die NLO en GfK eerder deze week publiceerden.

Met een bereik van ruim 1,9 miljoen verschillende vrouwen per week mag Sky Radio zich al sinds de meting van april/mei 2012 bereiksleider noemen in de doelgroep vrouwen. Eén op de vier vrouwen in Nederland luistert nu wekelijks naar Sky Radio. Bovendien scoort de zender met 11,4% het hoogste marktaandeel bij vrouwen en is daarmee ook marktleider. 

 

Radio 538 blijft overigens ruimschoots marktleider overall, zo blijkt uit de nieuwste NLO-cijfers. Over de hele linie is Q-Music de belangrijkste stijger. 

 

Bekijk hier alle cijfers voor mei/juni van Stichting Nationaal Luisteronderzoek (NLO).

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken