Viacom lanceert 'edgy' zender Spike in Nederland

Viacom lanceert 'edgy' zender Spike in Nederland
  • Media
  • 18 aug 2015 @ 09:33
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieEntertainmentMediaVideo

Viacom International Media Networks (VIMN) voegt per 1 oktober een nieuw merk toe aan haar bestaande portfolio: Spike. Spike biedt entertainment met een scherp randje voor volwassenen. De zender brengt originele programma’s zoals de toonaangevende reality-show Bellator MMA, waarin 's werelds beste vechters het tegen elkaar opnemen in de ring.

Andere populaire Spike-progrtamma's zijn het veelbespoken Catch a Contractor, waarin host Adam Corolla en zijn team op zoek gaan naar gerechtigheid voor families die gedupeerd zijn door louche aannemers en de immens populaire hit-show Lip Sync Battle waarin celebrities een nummer naar eigen keuze playbacken en battelen voor de hoogst haalbare eer.

Maurice Hols, General Manager VIMN Benelux: 'Na de VS en de UK is Nederland het derde land ter wereld waar wij het merk Spike introduceren. Een geweldige kans. De focus van Spike ligt op het non-lineaire aanbod van onze internationale content. Daarnaast zal het merk Spike een perfecte aanvulling zijn op ons merk,- en doelgroep portfolio met daarin de merken Comedy Central, Nickelodeon en MTV.'

Spike zal vanaf 1 oktober 2015 dagelijks te zien zijn van 21.00 uur tot en met 02.00 uur 's nachts op de back-end van Nickelodeon. Begin 2016 zal Spike worden uitgebreid met een On Demand Video Platform, waarmee de consument zelf kan bepalen wanneer hij of zij de favoriete Spike-programma’s wil bekijken. 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken