Adfactor verzorgt native advertising voor RTL Z

Adfactor verzorgt native advertising voor RTL Z
  • Media
  • 10 sep 2015 @ 11:38
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkReclameOnlineOnline advertising

Adfactor gaat native advertising verzorgen voor het vernieuwde online platform van RTL Z. Op 7 september is het nieuwe RTL Z gestart, dat communiceert via tv, web, app en events. Phileas Fox, directeur Adfactor: 'Met deze samenwerking versterken we onze positie in het umfeld van business, finance en economie. We verwachten met RTL Z mooie samenwerkingen op het gebied van native advertising op te zetten.'

Vanaf 7 september is RTL Z losgetrokken van RTL 7 en gaat RTL Z verder als zelfstandig kanaal op 11 (KPN) en 12 (Ziggo). Het nieuwe RTL Z is een multimediaal business netwerk voor iedereen die vooruit wil: ambitieuze mannen en vrouwen die het maximale uit zichzelf willen halen en ondernemend in het leven staan. Deze doelgroep bevindt zich veel online en dat biedt kansen op het gebied van advertising.

Adfactor, gespecialiseerd in content marketing en native advertising, zal samen met RTL Z de exploitatie van het online platform van RTL Z gaan verzorgen. RTL Z richt zich op de doelgroep 25-59 AB1 en biedt interessante mogelijkheden voor effectieve online exposure.

Phileas Fox, directeur Adfactor: 'We zijn erg enthousiast over deze samenwerking. RTL Z vormt een mooie versterking van ons portfolio naast titels als Bright.nl en Z24.nl. Zowel inhoudelijk als qua multimediale strategie past RTL Z heel goed bij onze expertise.'

'Kansen voor digital advertising'

Ook RTL kijkt uit naar de samenwerking. Joris van Lierop, uitgever RTL Nieuwsgroep: 'Met Adfactor als partner bieden we adverteerders vernieuwende mogelijkheden in digital advertising. Rijke formaten en digitale native oplossingen zijn het handelsmerk van Adfactor waar we op aan zullen sluiten en samen op willen doorontwikkelen. We zien Adfactor als een mooie aanvulling op het portfolio dat we als RTL Z te bieden hebben aan onze commerciële partners.'

Via tv, web, app en events biedt RTL Z het laatste nieuws, de achtergronden en verdieping op het gebied van politiek, economie, trends, tech & lifestyle. Op het online platform van RTL Z zijn alle programma’s on demand beschikbaar. Daarnaast staat nieuws centraal, aangevuld met analyses, tips en commentaar. RTL Z vermaakt en inspireert en is gericht op de toekomst, op vernieuwing en vooruitgang. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken