Autoscout24 biedt meer ruimte voor advertenties

Autoscout24 biedt meer ruimte voor advertenties
  • Media
  • 1 sep 2015 @ 09:15
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebwinkelOnlineReclameOnline advertising

AutoScout24 heeft de wijze waarop zoekresultaten worden weergegeven volledig vernieuwd. Daardoor heeft de autoportal nieuwe advertentiemogelijkheden ontwikkeld voor autobedrijven. Daarbij gaat het om grotere advertenties, meer relevante informatie, beoordelingen van autobedrijven en een duidelijker onderscheid tussen auto’s die aangeboden worden door autobedrijven en particulieren.

Bij het nieuwe design van de zoekresultatenpagina heeft AutoScout24 de wensen van consumenten centraal gesteld. Die willen namelijk in één oogopslag alle relevante informatie over een auto en het autobedrijf zien. Ook het door foto’s kunnen scrollen, zonder door te hoeven klikken naar detailpagina’s, is een belangrijke wens. Zo kunnen ze sneller meer auto’s bekijken en met elkaar vergelijken en een betere keuze maken. In de nieuwe opmaak zijn de advertenties dan ook groter.

De nieuwe layout zorgt eveneens voor nieuwe advertentiemogelijkheden voor autobedrijven. De meest uitgebreide optie is de Premium Advertentie. Deze advertentie verschijnt bovenaan bij een relevante zoekopdracht en biedt veel ruimte voor extra informatie.

De tweede nieuwe mogelijkheid is een Plus Advertentie. Hierin zijn eveneens uitgebreide profileringsmogelijkheden opgenomen en deze advertentie komt in ranking direct na de Premium Advertentie. De derde optie, de Basis Advertentie, is de nieuwe standaard advertentie, maar dan groter. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

'Duitse autobedrijven zijn al onverdeeld positief'

Jurgen Vugts, directeur AutoScout24 Nederland: 'Door goed te kijken naar de wensen van de consument, kunnen wij autobedrijven nog beter adviseren over de online verkoop van hun auto’s. Wij zien namelijk dat occasions die een prominente plaats innemen op de lijst met zoekresultaten, sneller verkocht worden. Door het instellen van een Premium Advertentie vergroten autobedrijven dus met een relatief kleine investering de kans om hun tweedehands auto’s sneller te verkopen. In Duitsland zijn de nieuwe promotiemogelijkheden al langer beschikbaar en Duitse autobedrijven zijn onverdeeld positief.'

Het vernieuwde design en de bijbehorende advertentiemogelijkheden van de Nederlandse 'Autoscout' zullen vanmiddag live gaan.

AutoScout24 is het grootste Europese automotive digitale advertentie platform. De online occasion-portal biedt consumenten de mogelijkheid om snel, eenvoudig en zonder stress in het aanbod te zoeken naar de auto van hun voorkeur. AutoScout24 is onderdeel van de Scout24 Group, actief in Nederland, Duitsland en andere geselecteerde landen. Het bedrijf wordt geleid door CEO Gregory Ellis (zie foto). 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken