Endemol Shine en RTL maken opnieuw Smiths-campagne
- Media
- 16 sep 2015 @ 10:49
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - CampagnesContentCommercialsBranded contentEntertainment
- 16 sep 2015 @ 10:49
- Redactie Media
Na het succes van de crossmediale 'Gezellige Tijden'-campagne vorig jaar hebben Endemol Shine Nederland en RTL Nederland opnieuw een campagne ontwikkeld voor foodmerk Smiths. Zes zoutjes-smaken van Smiths worden tot leven gebracht. Deze karakters hebben een eigen strip op social media en spelen de hoofdrol in de winkelvloeractie rondom een exclusief GTST-bordspel.
Bij aankoop van twee zakken Smiths en een bijdrage van € 4,99 kan de consument het bordspel bestellen. In alle media-uitingen, zoals de tv-commercial, POS-materialen, outdoor advertising en op social media, communiceren de karakters van Smiths deze actie door het spelen van het spel. De campagne loopt in de maanden september en oktober.
Met deze activatie bouwt Smiths voort op de 'Gezellige Tijden'-campagne uit 2014, waarin storytelling en gamification via de GTST TV-quiz en -app centraal stonden.
Endemol Shine Nederland legt zich toe op ontwikkeling, productie en exploitatie van creatieve content in alle genres en voor alle platforms. Het bedrijf is afzender van talloze succesvolle titels, zoals Goede Tijden Slechte Tijden, Miljoenenjacht, Hotter than my daughter, All you need is love, Moordvrouw, Eén tegen 100, Ik vertrek, 5 Jaar Later en Jinek. Ook is het bedrijf verantwoordelijk voor de productie van de voetbalkanalen van Fox en de Eredivisie. Het moederbedrijf is gevestigd in dertig landen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- RTL
- RTL Nederland
- GTST
- digitaal
- Smiths
- Goede Tijden Slechte Tijden
- Endemol
- bureau
- televisie
- chips
- Gezellige Tijden
- spel
- media
- Endemol Shine
- campagne
- commercial
- app
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing