Eurosport verlengt uitzendrechten Australian Open

Eurosport verlengt uitzendrechten Australian Open
  • Media
  • 22 sep 2015 @ 09:03
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportTelevisieRechtenMedia

Sportplatform Eurosport heeft de exclusieve digitale en tv-rechten voor de Australian Open met vijf jaar verlengd. Het Grand Slam-tennistoernooi is daarmee in elk geval tot en met 2021 te zien in meer dan 50 Europese landen, waaronder Nederland.

De vernieuwde samenwerking met Tennis Australia, die geldt vanaf 2017, omvat ook de exclusieve live-rechten van de voorbereidende ATP-toernooien in Brisbane en Sydney, de World Tennis Challenge en de Hopman Cup. In totaal is de deal goed voor zo’n 300 uur aan live tennis, plus online coverage van alle beschikbare wedstrijden op de Eurosport Player.

Tennisfans kunnen overigens in 2016 al genieten van de Australian Open op Eurosport, met naast uitgebreide verslaggeving op zender ook alle matches live beschikbaar op de Eurosport Player. Dit jaar al bracht Eurosport Roland Garros en de US Open uitgebreider dan ooit in beeld, met veel nieuwe live shows en een recordaantal beschikbare courts op de Player.

Eurosport Groep is de toonaangevende pan-regionale sport-zender. Door middel van vaak exclusieve content en met behulp van technologische innovaties serveert het mediabedrijf sportfans de best denkbare live sportbeleving. De Eurosport Groep is onderdeel van ’s werelds grootste pay-tv platform Discovery Communications en heeft een cumulatief bereik van 222 miljoen kijkers in 91 landen in Europa, Azië-Pacific, Afrika en het Midden-Oosten. Vlaggenschip Eurosport bereikt 137 miljoen huishoudens in 54 landen, met meer dan 5.000 uur aan live sport op jaarbasis in twintig talen. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken