Nieuwe huisstijl voor Radio 100% NL

Nieuwe huisstijl voor Radio 100% NL
  • Media
  • 28 sep 2015 @ 08:44
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenRadioMuziekEntertainmentBranding

Radiostation 100% NL lanceert deze maandag een nieuwe huisstijl en een aangepast logo. De bekende oranje basiskleur blijft bestaan, maar zowel de vorm en uitstraling van het merk en campagnebeeld zijn opgefrist door Das Buro.

Algemeen directeur Carlo de Boer van 100% NL: 'De Nederlandse popmuziek en 100% NL blijven zich vernieuwen. Nadat wij begin dit jaar onze muziekmix gevarieerder hebben gemaakt, past deze nieuwe look & feel perfect bij de frisse merkbeleving die onze 1,7 miljoen luisteraars hebben van ons. Natuurlijk blijven onze luisteraars en de Nederlandse artiesten centraal staan in alles wat we doen. 100% NL is al negen jaar actief op de radiomarkt en deze nieuwe huisstijl straalt precies uit waar we nu voor staan.'

100% NL ontwikkelde de nieuwe huisstijl samen met creatief bureau Das Buro uit Rotterdam. Dennis van der Meule van dat bureau: 'In de nieuwe huisstijl blijft de kleur oranje en het logo lettertype uiteraard prominent aanwezig en herkenbaar. We hebben het kleurgebruik aangepast van oranje-bruin, naar oranje-wit waardoor het frisser en levendiger overkomt. Ook maken we vanaf nu gebruik van nieuwe iconen en lifestyle elementen, gericht op de luisteraar.'

De nieuwe huisstijl wordt deze weken uitgerold in een landelijke online en printcampagne. In de campagne komt ook de gevarieerde muziekmix van 100% NL naar voren met artiesten als Nielson, Kensington, Anouk, Nick & Simon en Mr. Probz. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken