Nieuwe huisstijl voor Radio 100% NL
- Media
- 28 sep 2015 @ 08:44
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MerkenRadioMuziekEntertainmentBranding
- 28 sep 2015 @ 08:44
- Redactie Media
Radiostation 100% NL lanceert deze maandag een nieuwe huisstijl en een aangepast logo. De bekende oranje basiskleur blijft bestaan, maar zowel de vorm en uitstraling van het merk en campagnebeeld zijn opgefrist door Das Buro.
Algemeen directeur Carlo de Boer van 100% NL: 'De Nederlandse popmuziek en 100% NL blijven zich vernieuwen. Nadat wij begin dit jaar onze muziekmix gevarieerder hebben gemaakt, past deze nieuwe look & feel perfect bij de frisse merkbeleving die onze 1,7 miljoen luisteraars hebben van ons. Natuurlijk blijven onze luisteraars en de Nederlandse artiesten centraal staan in alles wat we doen. 100% NL is al negen jaar actief op de radiomarkt en deze nieuwe huisstijl straalt precies uit waar we nu voor staan.'
100% NL ontwikkelde de nieuwe huisstijl samen met creatief bureau Das Buro uit Rotterdam. Dennis van der Meule van dat bureau: 'In de nieuwe huisstijl blijft de kleur oranje en het logo lettertype uiteraard prominent aanwezig en herkenbaar. We hebben het kleurgebruik aangepast van oranje-bruin, naar oranje-wit waardoor het frisser en levendiger overkomt. Ook maken we vanaf nu gebruik van nieuwe iconen en lifestyle elementen, gericht op de luisteraar.'
De nieuwe huisstijl wordt deze weken uitgerold in een landelijke online en printcampagne. In de campagne komt ook de gevarieerde muziekmix van 100% NL naar voren met artiesten als Nielson, Kensington, Anouk, Nick & Simon en Mr. Probz.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Hornbach pioniert met 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
Laatste Nieuws
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing