Creative Press Challenge maakt jury en deelnemers bekend

Creative Press Challenge maakt jury en deelnemers bekend
  • Media
  • 15 sep 2015 @ 09:39
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintCampagnesAwardsReclame

De Persgroep heeft vandaag de jury en de deelnemers bekendgemaakt van de Creative Press Challenge, een jaarlijks terugkerende wedstrijd om de aandacht te vestigen op de essentie van printreclame. De opdracht is om de identiteit van een goed doel, dit jaar 'Fight Cancer', te vangen in een paginagrote advertentie. De wedstrijd vindt voor de derde keer plaats. Aan de eerste twee edities deden jaarlijks ruim honderd creatieven mee.

Het creatieve hart van de CPC-jury wordt gevormd door de topcreatieven Carlo Cavallone (executive creative director van 72andSunny Amsterdam), Darre van Dijk (Chief Creative Officer, Ogilvy & Mather) en onafhankelijk creatief strateeg Corinne Genestay, die voorheen onder meer werkte voor KesselsKramer, DDB & Tribal, Indie, Dawn en FHV BBDO. Daarnaast maken Limore Noach (directeur Fight Cancer) en Volkskrant-hoofdredacteur Philippe Remarque deel uit van de jury.

De jury van de Creative Press Challenge zal de drie beste ideeën selecteren, die door de Persgroep worden geproduceerd. Vervolgens kiest het creatieve hart van de jury de uiteindelijke winnaar. De winnende advertentie wordt geplaatst in de Volkskrant, samen met een exclusief interview met het winnende bureau, en wordt ingezonden naar Cannes.

Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij Ogilvy & Mather: 'Merken moeten mensen in het hart raken en fans creëren. Het werkt net als muziek: als het je raakt, zing je mee of bezorgt het je een traan. Print is de moeilijkste, maar ook nog steeds één van de mooiste media. Insight en vorm komen op de puurste manier samen op één vel papier.'

Deelnemende bureaus

De Creative Press Challenge is een invitation-only competitie, om zo de kwaliteit van de inzendingen te waarborgen. De Persgroep spreekt zelf van een 'shortlist', maar erg kort is die lijst niet: een veertigtal reclamebureaus is uitgenodigd om deel te nemen (zie hieronder). Creative directors van deze bureaus ontvangen deze week een uitnodiging met deelnamecodes om hun beste talent onder de 30 jaar aan te melden. Er worden ook tien wildcards uitgedeeld. 

www.creativepresschallenge.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken