RTL en KPN steunen samen startups in e-health

RTL en KPN steunen samen startups in e-health
  • Media
  • 29 sep 2015 @ 10:04
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkInnovatieStartupOnline

Mediabedrijven RTL en KPN zien kansen om samen start-ups op het gebied van e-health naar een hoger plan te tillen. Dat maken de investeringstakken RTL Ventures en KPN Ventures vandaag bekend. RTL heeft met zijn tv-zenders en digitale platformen de marketingpower en het bereik onder consumenten om e-health bij een groot publiek onder de aandacht te brengen. KPN heeft toonaangevende vaste en mobiele netwerken, de knowhow op het gebied van connectiviteit en een groot aantal klanten in de zorgsector. Door deze krachten te bundelen zien beide partijen mogelijkheden om de groei van producten, diensten en toepassingen op het gebied van e-health te versnellen en te vergroten.

Momenteel zit e-health stevig in de lift en bieden de toepassingen mogelijkheden voor vele groepen in de samenleving. Toenemend gebruik kan leiden tot verhoogd bewustzijn over voeding, stelt mensen in staat meer grip te krijgen op hun eigen gezondheid en vitaliteit, faciliteert mantelzorgers en zal de zorg ingrijpend kunnen verbeteren. Dat maakt e-health voor beide partijen een belangrijk segment om in te investeren.

Bert Habets, CEO van RTL Nederland: 'E-health is een thema waar meer en meer vraag naar is in Nederland. Er is een groeiende behoefte om zelf grip te hebben op eigen gezondheid en vitaliteit en in de zorg en diensten daaromheen. Je ziet steeds vaker dat er in die markt veelal door nieuwe technologie gedreven initiatieven ontstaan van slimme, ondernemende mensen. Maar de markt is nog erg versnipperd. Ik denk dat partijen als KPN en RTL een grote rol kunnen spelen in het verbinden en laten groeien van deze initiatieven om zo nieuwe, innovatieve oplossingen te bieden voor bestaande problemen. Zo kunnen we de zelfredzaamheid van de samenleving op vele manieren stimuleren.'

Jan Kees de Jager, CFO van KPN en voormalig minister van Financiën: 'De opkomst van het Internet of Things zal naar verwachting ook op de zorgsector een grote impact hebben – met e-health oplossingen die potentieel kunnen bijdragen aan kwaliteitsverbetering, het leveren van een betere klantervaring, en het verlagen van kosten. Wij zien kansen om samen met RTL de e-health markt te verkennen, en potentieel kunnen we ook gezamenlijk investeren in e-health start ups die door de combinatie van expertise en bereik van RTL en KPN sneller kunnen door ontwikkelen tot een zakelijk succes.'

RTL en KPN oriënteren zich momenteel op de e-health-markt en trekken gezamenlijk op in de zoektocht naar geschikte initiatieven. De focus ligt op initiatieven waarbij de relevante expertise van beide bedrijven echt onderscheid kan maken. Het staat partijen vrij om daarnaast ook individueel in e-health te investeren.  

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken