Tijdschrift RE&ACT laat historie herleven
- Media
- 29 sep 2015 @ 14:04
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintDoelgroepContent
- 29 sep 2015 @ 14:04
- Redactie Media
Nederland is een nieuw historisch tijdschrift rijker: RE&ACT. Dit nieuwe blad laat de geschiedenis herleven via mensen die het verleden naspelen. Het geeft een kijkje in de wereld van de levende geschiedenis en 're-enactment' en geeft zo een gezicht aan historische gebeurtenissen.
Er zijn in Nederland ongeveer vijfduizend mensen die op hartstochtelijke wijze het verleden naspelen of de geschiedenis laten herleven. Zo zijn er re-enactors die zich volledig hebben ondergedompeld in de Napoleontische tijd of die in het weekend Romein zijn. Zo wordt bijna ieder historisch tijdperk uitgebeeld. 'RE&ACT brengt deze mensen en de geschiedkundige verhalen samen', zegt uitgever Marco Barneveld. 'Wij bieden met dit blad het platform voor iedereen die geïnteresseerd is in levende geschiedenis.'
Bij levende geschiedenis en re-actment gaat het erom dat ieder detail zo historisch mogelijk wordt weergegeven. De volledige outfit moet kloppen en kennis over de tijd die nagespeeld wordt is een must. 'Dankzij de re-enactors krijgt geschiedenis een gezicht', zegt Sander van den Brink, hoofdredacteur van het tijdschrift.
De bijna honderd pagina’s van de eerste editie van het blad zijn gevuld met een reportage over de Slag van Waterloo waar bijna vijfduizend re-enactors inclusief vijfhonderd paarden en vijfhonderd stukken geschut aan meededen. Daarnaast brengt het tijdschrift interviews met re-enactors, historische verhalen en recepten uit lang vervlogen tijden.
RE&ACT zal vanaf volgend jaar vier keer per jaar verschijnen. Een los nummer kost € 7,99. Het tijdschrift, uitgegeven door Barneveld & Van Geloven, is te koop via de website Reenact.nl.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing