User generated content in campagne Trojka Pink op SBS

User generated content in campagne Trojka Pink op SBS
  • Media
  • 8 sep 2015 @ 00:30
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieContent

In de nieuwe billboardcampagne van Trojka Pink op de zenders van SBS staat de fan centraal. De user generated content wordt geproduceerd via de speciaal ontwikkelde app Trojka Moments en de campagne wordt daarnaast online en offline ondersteund. Het is voor het eerst dat tv billboards worden gevuld met video’s van kijkers.

Android- en iOS-gebruikers kunnen gratis de app Trojka Moments downloaden en hiermee zelf een Trojka gebrand filmpje produceren door het uploaden van foto’s. Deze wordt vervolgens gedeeld op de timeline van de gebruiker. Een aantal van de leukste video’s zijn vervolgens terug te zien in de Trojka Pink billboards op de zenders van SBS. De campagne loopt tot en met november.

SBS is erg blij met de uitrol van deze vernieuwende campagne, die samen met mediabureau PHD en Social TV format creator iLIKE.TV tot stand is gekomen. Dave Kroon, directeur SBS Media Solutions: 'Wij zijn erg blij dat we deze innovatieve campagne met Trojka mogen opzetten. SBS is altijd op zoek naar vernieuwende manieren om klanten te servicen en dat is erg goed gelukt in samenwerking met Pleasure & Liqueurs.'

Linda de Bot, CEO van Pleasure & Liqueurs, het bedrijf dat Trojka op de Nederlandse markt vertegenwoordigt: 'Met Trojka willen we graag innovatief en creatief zijn om de fans keer op keer te verrassen. Met de Trojka Moments app én de unieke mogelijkheid dat iedereen te zien kan zijn in de commercial, hebben we dit weer waargemaakt.'

Floris van Aller, Business Development Director: 'Vanuit de PHD visie finding a better way willen wij groei realiseren voor onze klanten middels innovatieve ideeën en campagnes. Wij hopen dat we met deze media innovatie minimaal eenzelfde succes kunnen realiseren als de vorige campagnes van Pleasure & Liqueurs die PHD heeft begeleid.'

De app is ontwikkeld door het Italiaanse iLIKE.TV; zij slaan met hun product de brug tussen social media en televisie. Paolo Roatta, chief executive officer: “iLIKE.TV werkt nauw samen met broadcasters, media-bureaus en adverteerders met als doel de jongere, meer online georiënteerde consument te bereiken en de engagement tussen hen en adverteerders te verhogen. Trojka Moments is een heel mooi voorbeeld hiervan”.

Trojka Pink is een roze vodka likeur met de smaak van vers rood fruit. De laatste jaren is Trojka niet meer weg te denken uit het uitgaansleven. In zowel de shotmarkt als de mixers is Trojka enorm populair onder de jongere doelgroep (18-29 jaar). Het merk is kleurrijk, levendig en vernieuwend, wat ook blijkt uit deze innovatieve campagne. Trojka is heerlijk puur, on the rocks maar ook verrassend als shot! Trojka betekent Trio, dit verklaart de naam, want de basis voor iedere Trojka likeur is drievoudig gedistilleerde Amerikaanse graan vodka en het allerbeste water. Trojka wordt geproduceerd in Wilisau, Zwitserland.

Het in Rome en Hilversum gevestigde iLIKE.TV is producent van bekroonde tv formats gebaseerd op connected concepts en shared interactie. Het bedrijf werkt nauw samen met broadcasters, mediabureaus en merken om de nieuwe generatie tv kijkers door gebruik van mobiele apps en sociale netwerken te binden.

www.sbs.nl
www.ilike.tv

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken