Washington Post blokkeert ad blockers
- Media
- 14 sep 2015 @ 10:29
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Online advertisingMediaReclameOnline
- 14 sep 2015 @ 10:29
- Redactie Media
The Washington Post blokkeert de toegang tot artikelen voor mensen die een ad blocker gebruiken om advertenties te weren. Desktop-gebruikers worden omgeleid naar een abonnementspagina van de Amerikaanse krant of krijgen een melding met het verzoek de ad blocker uit te zetten als ze artikelen van de Washington Post willen lezen.
Volgens Buzzfeed zijn er nog wel mogelijkheden om toch artikelen te lezen zonder het uitschakelen van de ad blocker, maar voor The Washington Post is het ook deels een symbolische actie. De toonaangevende krant wil naar eigen zeggen alleen duidelijk maken dat journalistiek online niet gratis is, zoals velen lijken te denken.
'Zonder inkomsten via abonnementen en advertenties kunnen we niet de journalistieke verhalen leveren die mensen van ons verwachten als ze naar onze site komen', aldus een woordvoerder van de krant. 'We testen op dit moment verschillende manieren om te zien wat de lezer beweegt om ofwel advertenties toe te staan of om een abonnement te nemen.'
Lees ook de MT-column over ad blockers van voormalig Vea-voorzitter Frans Blanchard.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- nieuwssite
- online advertising
- ad blockers
- reclame
- media
- Washington Post
- advertenties
- banners
- protest
- blokkade
- website
- content
- betalen
- journalistiek
- artikelen
- lezen
- Buzzfeed
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing