Decision Makers Panel onderzoekt B2B-mediabereik
- Media
- 1 okt 2015 @ 00:02
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - BereikStrategieZakelijkOnderzoekMedia
- 1 okt 2015 @ 00:02
- Redactie Media
Stichting DMS, dat crossmediaal mediabereiksonderzoek uitvoert onder zakelijke beslissers in Nederland, breidt zijn activiteiten verder uit met het Decision Makers Panel. Dit is een community van eindbeslissers in bedrijfsleven en semi-overheid, die hun mening geven over allerlei onderwerpen en ook met elkaar in contact kunnen komen. Voor de opzet en uitvoering van dit nieuwe bereiksonderzoek is gekozen voor onderzoeksbureau DVJ Insights.
De vraag naar insights over de B2B-doelgroep neemt steeds meer toe. Zakelijke beslissers zijn echter druk en vaak lastig te vinden en te benaderen. Het Decision Makers Panel biedt een oplossing om snel meer te weten komen over hoe beslissers aankijken tegen bijvoorbeeld de aanschaf van een nieuwe ICT oplossing, het wisselen van bank, de besteding van marketingbudget, de inkoop van kantoormeubilair, de inhuur van consultants, het wagenpark of over de werving van nieuw talent.
Via het Decision Makers Panel kan ook inzicht worden verkregen in de potentiële effectiviteit van communicatie-inspanningen. Het eerste onderzoek is al afgerond. De verwachting is dat het Decision Makers Panel eind 2015 op volle kracht zal zijn.
TMG, Elsevier en FD doen mee
Dutch Network Group, Elsevier Media, FD MediaGroep, MT MediaGroep en Telegraaf Media Groep zijn participant in Stichting Decision Makers Survey en zetten zich gezamenlijk in om het beste panel van zakelijke beslissers in Nederland op te bouwen. Dit panel zal worden ingezet voor onderzoek van de participerende mediabedrijven, hun adverteerders en mediabureaus.
'DVJ Insights heeft veel ervaring in het opbouwen en onderhouden van panels en heeft hiervoor een eigen, vernieuwende aanpak ontwikkeld, die ons erg aansprak', zegt Swantje Brennecke, directeur van Stichting DMS. 'Met de huidige participanten bereiken we meer dan 80% van alle zakelijke beslissers in Nederland. Vanzelfsprekend kunnen andere mediabedrijven zich aansluiten bij Stichting DMS en dan ook gebruik maken van het Decision Makers Panel.'
DVJ Insights zal ook het mediabereiksonderzoek onder zakelijke beslissers voor Stichting DMS gaan uitvoeren. 'Inhoudelijk blijft het onderzoek grotendeels gelijk', aldus Brennecke 'Een belangrijke verandering is dat we frequenter resultaten over het mediabereik onder zakelijke beslissers met de markt kunnen delen. We zitten zo meer op de bal en kunnen eerder verschuivingen signaleren.'
De eerste veldwerkperiode start in oktober 2015, de eerste resultaten van het DMS-bereiksonderzoek worden begin 2016 verwacht.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- beslissers
- DVJ Insights
- Elsevier
- B2B
- Decision Makers Panel
- TMG
- zakelijk
- FD
- Dutch Network Group
- ondernemers
- community
- onderzoek
- MT
- bedrijfsleven
- Swantje Brennecke
- mediabereik
- netwerk
- semi-overheid
- DMS
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing