Designmagazine Dude krijgt Engelstalige editie

Designmagazine Dude krijgt Engelstalige editie
  • Media
  • 12 okt 2015 @ 08:44
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieMediaBrandingPrint

De herfsteditie van Dude ligt in de winkel. Ditmaal is het Dutch Designers Magazine gemaakt met Ellen Schindler van Kossmann.dejong als gastredacteur. Het is de allereerste eindexamenspecial van het magazine, met een selectie van dertig gescoute design-graduates. Het nummer verschijnt bovendien in het Engels, gedrukt én digitaal.

‘Niet is zeker. Het kan geweldig goed gaan. Maar het kan ook ontploffen, het kan niet werken, het kan vermoeid raken, er kan geen tijd zijn. De kunst is om dingen naar je hand te zetten. To make it happen.’ De herfsteditie van Dude, Dutch Designers Magazine, bevat een openhartig interview met Ellen Schindler, partner en zakelijk directeur van ontwerpbureau Kossmann.dejong. Zij is de gastredacteur en hoofdpersoon van het nieuwe nummer dat ingaat op persoonlijke groei en zakelijke ontwikkeling.

Jong design-talent

‘Ondernemerschap is iets wat moet groeien’, vindt Schindler, gespecialiseerd in exhibition- en experience-design. ‘Het is een soort spel, en dat spel kun je leren.’ Die instelling probeert zij door te geven aan de volgende generatie ontwerpers, ondermeer met het door haar opgezette curriculum Business Your Design.

Een deel van die nieuwe generatie is terug te vinden in deze Dude: scouts en redactie selecteerden dertig design-graduates voor de eerste eindexamenspecial van het blad. Zij maakten werk dat sterk, slim, verrassend of vernieuwend is in concept, uitvoering of originaliteit, en dat blijk geeft van zakelijk inzicht en ontluikend ondernemerschap.

Mini-cursus en mini-expositie

Verder in deze Dude onder andere de carrière van Ralph Nauta (Studio Drift), een minicursus customer relations, het in Amsterdam en Londen gevestigde bureau voor design-service en research-innovation STBY, en Eugene Bay en Graham Sturt over hun nieuwe rollen bij VBAT. De coverfotografie is van de hand van Stephan Vanfleteren.

Voorafgaand aan het verschijnen van Dude opende op 2 oktober een mini-expositie met het werk van een groot deel van de eindexamenselectie in de galerie van ontwerpbureau Dog and Pony in Amsterdam. Een kleine week later, op 17 oktober, komt de eerste Engelstalige Dude uit. Deze versie verschijnt zowel in druk, in een oplage van 1.500 stuks, als digitaal. De uitgave is mede mogelijk dankzij een subsidie van het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken