Gerard Timmer nieuwe voorzitter College van Omroepen

Gerard Timmer nieuwe voorzitter College van Omroepen
  • Media
  • 26 okt 2015 @ 12:46
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaMediaTelevisiePolitiek

Het presidium van het College van Omroepen is van samenstelling veranderd. Lennart van der Meulen (VPRO) en Coen Abbenhuis (KRO-NCRV) treden terug. Jan de Jong (NOS) blijft aan en vormt samen met Arjan Lock (EO) en Gerard Timmer (BNN-VARA) het nieuwe presidium. Timmer neemt het voorzittershamer over van Van der Meulen.

Het CvO adviseert de Raad van Toezicht en Raad van Bestuur van de NPO al dan niet desgevraagd over verschillende onderwerpen die de omroepen aangaan. Zo is afgelopen zomer na intensief overleg met de NPO het Concessie BeleidsPlan 2016-2020 aan het Ministerie van OC&W overhandigd. Het CvO zal verder adviseren over de profielen van de aanbodkanalen en de inzet van het programmaversterkingsbudget.

'Het CvO voelt zich zeer verantwoordelijk voor een sterke Publieke Omroep', zegt Gerard Timmer (foto) tegen Broadcast Magazine. 'We willen ons de komende vijf jaar, samen met de NPO-organisatie, toeleggen op een onafhankelijk, toekomstbestendig publiek bestel, met omroepen als vaste waarde.'

Het College van Omroepen is een formeel adviesorgaan waarin alle publieke omroepen vertegenwoordigd zijn. Het college adviseert de RvT en RvB van de NPO over het beleid inzake het media-aanbod van de landelijke Publieke Omroep. Het CvO is een formeel en wettelijk orgaan dat door de NPO-organisatie wordt geraadpleegd en gehoord bij het maken van beleid en het aangaan van overeenkomsten. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken