Half miljoen Nederlanders gebruikt Blendle
- Media
- 15 okt 2015 @ 10:02
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ConsumentenMediaContentOnderzoek
- 15 okt 2015 @ 10:02
- Redactie Media
Ongeveer een half miljoen Nederlanders heeft een account bij Blendle en dit aantal gaat verder groeien. De huidige gebruikers zijn enthousiast en verwachten Blendle evenveel of zelfs vaker te gaan gebruiken. Blendle-gebruikers zijn nu nog vooral hoogopgeleide mannen. Dit blijkt uit de Smart Electronics Monitor, een marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope.
Een kwart van de Nederlanders is bekend met Blendle. Momenteel heeft Blendle ongeveer een half miljoen gebruikers. De helft (54%) gebruikt de dienst minimaal een keer per week. Blendle is vooral populair bij mannen (58%). De meeste gebruikers zijn 35 tot 54 jaar (41%) en daarnaast zijn er ook relatief veel 18- tot 34-jarige 'blendlers' (36%). Hoogopgeleid is maar liefst 75%. Blendle-gebruikers zijn zeer geïnteresseerd in politiek, gadgets en technologie. Ze hebben relatief weinig interesse in natuur en milieu.
Eén op drie consumenten kent Blendle
Niet alleen de internationale uitbreiding van Blendle zorgt voor groei. Ook in Nederland ziet Blendle een positieve toekomst tegemoet. De huidige gebruikers zijn enthousiast; 83% van hen gaat de dienst evenveel of zelfs vaker gebruiken. Daarnaast heeft één op de drie consumenten die Blendle wel kennen, maar nog niet gebruiken, interesse in Blendle. Belangrijk voor Blendle is het vergroten van de naamsbekendheid en het aanspreken van een nieuwe doelgroep.
De resultaten stammen uit de Smart Electronics Monitor en zijn tot stand gekomen door een grootschalig onderzoek onder het Multiscope-consumentenpanel, waarbij in totaal 7.417 respondenten het onderzoek volledig hebben ingevuld. De Smart Electronics Monitor is een onderzoek naar slimme elektronica en mediadiensten.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing