Netflix in één op de vijf huishoudens
- Media
- 1 okt 2015 @ 10:41
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieMediaOnderzoekBereikConsumenten
- 1 okt 2015 @ 10:41
- Redactie Media
Netflix heeft ongeveer 1,3 miljoen aansluitingen in Nederland. Bijna één op de vijf huishoudens (17%) heeft een abonnement op Netflix. Deze gebruikers maken intensief gebruik van de streamingdienst. Voor hen is het een belangrijk en veelgebruikt alternatief voor traditioneel tv kijken. Toch blijven consumenten rondkijken naar alternatieven, zoals Popcorn Time. Dit blijkt uit de Smart Electronics Monitor, een marktonderzoek van Multiscope.
Sinds de lancering op 11 maart 2013 heeft Netflix in Nederland ongeveer 1,3 miljoen gebruikers. Een op de vijf huishoudens (17%) gebruikt Netflix. Ze gebruiken het intensief; negen op de tien gebruikers kijken minimaal wekelijks. Deze groep kijkt gemiddeld 10,5 uur per week. Het is een belangrijk alternatief voor traditioneel televisie kijken. Een Netflix-gebruiker besteedt een kwart van zijn televisietijd aan Netflix.
Grote interesse in Popcorn Time
Vooral de series zorgen voor de populariteit van Netflix. Consumenten houden de oren en ogen open voor mogelijke alternatieven en vooral om een aanbod van actuelere films te kunnen bekijken. Drie op de tien consumenten die Popcorn Time kennen, maar het nog niet gebruiken, zijn geïnteresseerd in Popcorn Time. Geïnteresseerden twijfelen vooral over Popcorn Time, omdat deze dienst illegaal is en ze niet weten of ze ermee virussen binnenhalen. Momenteel heeft Popcorn Time ongeveer 600.000 gebruikers (8% van de huishoudens).
De Smart Electronics Monitor is een onderzoek onder ruim 6.500 respondenten naar slimme elektronica en mediadiensten. Het 50 pagina's tellende rapport geeft hierin een compleet inzicht op basis van cijfers en trends. In het rapport worden de resultaten van ongeveer 50 elektronica en mediadiensten, zoals smart tv, Apple TV, Playstation 4, Netflix, Spotify en RTL XL gepresenteerd en vergeleken.
Multiscope brengt als online marktonderzoeksbureau voor opdrachtgevers de behoeften, wensen en meningen van doelgroepen in kaart. Dit kan met marktcijfers, het consumentenpanel, B2B-panel en de eigen Socrates-software voor online marktonderzoek.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Nederland
- Smart Electronics Monitor
- Popcorn Time
- onderzoek
- bereik
- Netflix
- doelgroep
- huishoudens
- televisie
- Multiscope
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing