Netflix in één op de vijf huishoudens

Netflix in één op de vijf huishoudens
  • Media
  • 1 okt 2015 @ 10:41
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieMediaOnderzoekBereikConsumenten

Netflix heeft ongeveer 1,3 miljoen aansluitingen in Nederland. Bijna één op de vijf huishoudens (17%) heeft een abonnement op Netflix. Deze gebruikers maken intensief gebruik van de streamingdienst. Voor hen is het een belangrijk en veelgebruikt alternatief voor traditioneel tv kijken. Toch blijven consumenten rondkijken naar alternatieven, zoals Popcorn Time. Dit blijkt uit de Smart Electronics Monitor, een marktonderzoek van Multiscope.

Sinds de lancering op 11 maart 2013 heeft Netflix in Nederland ongeveer 1,3 miljoen gebruikers. Een op de vijf huishoudens (17%) gebruikt Netflix. Ze gebruiken het intensief; negen op de tien gebruikers kijken minimaal wekelijks. Deze groep kijkt gemiddeld 10,5 uur per week. Het is een belangrijk alternatief voor traditioneel televisie kijken. Een Netflix-gebruiker besteedt een kwart van zijn televisietijd aan Netflix.

Grote interesse in Popcorn Time

Vooral de series zorgen voor de populariteit van Netflix. Consumenten houden de oren en ogen open voor mogelijke alternatieven en vooral om een aanbod van actuelere films te kunnen bekijken. Drie op de tien consumenten die Popcorn Time kennen, maar het nog niet gebruiken, zijn geïnteresseerd in Popcorn Time. Geïnteresseerden twijfelen vooral over Popcorn Time, omdat deze dienst illegaal is en ze niet weten of ze ermee virussen binnenhalen. Momenteel heeft Popcorn Time ongeveer 600.000 gebruikers (8% van de huishoudens).

De Smart Electronics Monitor is een onderzoek onder ruim 6.500 respondenten naar slimme elektronica en mediadiensten. Het 50 pagina's tellende rapport geeft hierin een compleet inzicht op basis van cijfers en trends. In het rapport worden de resultaten van ongeveer 50 elektronica en mediadiensten, zoals smart tv, Apple TV, Playstation 4, Netflix, Spotify en RTL XL gepresenteerd en vergeleken.

Multiscope brengt als online marktonderzoeksbureau voor opdrachtgevers de behoeften, wensen en meningen van doelgroepen in kaart. Dit kan met marktcijfers, het consumentenpanel, B2B-panel en de eigen Socrates-software voor online marktonderzoek. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken