NRC.nl: 'Metered model is toekomst van journalistiek'
- Media
- 13 okt 2015 @ 20:51
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - WebsiteMediaMediastrategieJournalistiek
- 13 okt 2015 @ 20:51
- Redactie Media
NRC is deze dinsdag gestart met de compleet vernieuwde site. Alle stukken uit NRC Handelsblad, NRC.next en NRC Q staan online en niet-abonnees krijgen daar elke maand een aantal stukken 'van het huis' gratis te lezen. 'Daarna wordt een abonnement aangeboden. Wij geloven dat dit "metered model" de toekomst is voor kwaliteitsjournalistiek.'
Vanaf vandaag vind je op Nrc.nl naast het belangrijkste nieuws alles wat NRC te bieden heeft: alle stukken toegankelijk en overzichtelijk gepresenteerd, aangevuld met onze digitale schatkist: het hele archief. De site is niet langer gemaakt door één internetredactie maar door alle redacteuren en correspondenten van NRC, die de klok rond het laatste nieuws brengen, achtergronden schrijven, interviews afnemen, fotoseries samenstellen en intelligente verstrooiing bieden.
'Ons uitgangspunt is dat NRC altijd relevant moet zijn voor de lezer: op elk apparaat, op elk moment van de dag', aldus hoofdredacteur Peter Vandermeersch vandaag op NRC.nl en vorige week in het theater. 'Op onze site, maar ook op onze apps en sociale media, brengen we daarom de hele dag door het laatste nieuws en dwingende verhalen met verstandige antwoorden op vragen die je hebt (of niet durfde te stellen). Onze scherpe liveblogs blijven, net als het nieuws met de snelle duiding die je van ons gewend bent. Ook de columnisten en de rubriek Beste van het web - met de meest besproken filmpjes en longreads – blijven, nu aangevuld met al het moois dat onze tweehonderd journalisten maken.'
Scherpere nieuwsbrieven
Omdat nieuwslezers selectie willen in de chaos die er online is, heeft NRC ook de eigen nieuwsbrieven scherper gemaakt. 'Van maandag tot en met zaterdag om zes uur ’s ochtends vind je in NRC Vandaag onze beste stukken, het belangrijkste nieuws en wat je verder vandaag kunt verwachten. ’s Middags ben je met onze "5-om-5" direct op de hoogte over de meest besproken stukken van de dag.' Elke vrijdag stelt hoofdredacteur Vandermeersch een weekselectie samen. En op zondag kijkt de krant vooruit naar alles wat je moet weten over de nieuwe week.
Vandermeersch: 'Deze nieuwe site, of je hem nu op de computer, tablet of telefoon bekijkt, is veel meer dan een verspreidingskanaal voor onze verhalen. Om je zo goed mogelijk te informeren – en soms ook gewoon te vermaken – verrijken we onze journalistiek met video’s, geluidsfragmenten, interactieve infographics, originele documenten, animaties en archiefstukken.'
Omdat kwaliteit waardevol is, begint NRC met nóg iets nieuws. Bezoekers krijgen vanaf nu elke maand opnieuw een aantal stukken van het huis. 'Je kunt alles lezen: van interview tot longread, van nieuwsbericht tot Beste van het web. Daarna wordt een abonnement aangeboden. Dit heet metered model en wij geloven dat dit de toekomst is voor kwaliteitsjournalistiek.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- artikelen
- vernieuwd
- innovatie
- lezen
- metered model
- journalistiek
- leesvoer
- media
- Peter Vandermeersch
- NRC.nl
- dagblad
- gratis
- website
- nieuwsbrief
- abonnees
- krant
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing