Omroep Brabant legt reaguurders aan banden

Omroep Brabant legt reaguurders aan banden
  • Media
  • 12 okt 2015 @ 14:19
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • OnlineCommunityMediaInteractie

Omroep Brabant gaat het aantal reacties dat lezers kunnen plaatsen op de nieuwswebsite van de omroep beperken tot maximaal tien per dag. De regionale omroep laat weten last te hebben van een klein groepje reaguurders dat dagelijks tientallen, 'soms honderden' reacties op de website plaatst. Wie het maximum overschrijdt, wordt voor een week 'geband'.

'Een klein groepje reageerders plaatst dag in dag uit tientallen reacties op de website', zo meldt Omroep Brabant. 'Op sommige dagen kan dat oplopen tot meer dan honderd reacties van één bezoeker. Omroep Brabant vindt dat deze veelreageerders een te zware stempel op de site drukken.'

Niet alle reacties voegen even veel toe aan de discussie, aldus de omroep. 'Sommige veelreageerders gebruiken de website van Omroep Brabant als een soort chatgroep, wat niet de bedoeling is. Anderen vechten persoonlijke ruzies uit met reageerders die een andere mening hebben. Bovendien kan het verbale geweld van deze harde kern ook bezoekers afschrikken die op een specifieke gebeurtenis willen reageren.'

Daarom mogen bezoekers per direct nog maar tien reacties per dag plaatsen. Wie daaroverheen gaat, wordt voor een week geblokkeerd. Gaat dezelfde reageerder daarna opnieuw in de fout, dan volgt steeds een ban van een maand.

Omroep Brabant beseft dat ze door de maatregel een aantal reageerders berooft van een plezierige hobby, maar vindt het toch belangrijker dat op de site iedereen de ruimte krijgt om zijn zegje te doen.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken