Omroep Brabant legt reaguurders aan banden
- Media
- 12 okt 2015 @ 14:19
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - OnlineCommunityMediaInteractie
- 12 okt 2015 @ 14:19
- Jeroen Mirck
Omroep Brabant gaat het aantal reacties dat lezers kunnen plaatsen op de nieuwswebsite van de omroep beperken tot maximaal tien per dag. De regionale omroep laat weten last te hebben van een klein groepje reaguurders dat dagelijks tientallen, 'soms honderden' reacties op de website plaatst. Wie het maximum overschrijdt, wordt voor een week 'geband'.
'Een klein groepje reageerders plaatst dag in dag uit tientallen reacties op de website', zo meldt Omroep Brabant. 'Op sommige dagen kan dat oplopen tot meer dan honderd reacties van één bezoeker. Omroep Brabant vindt dat deze veelreageerders een te zware stempel op de site drukken.'
Niet alle reacties voegen even veel toe aan de discussie, aldus de omroep. 'Sommige veelreageerders gebruiken de website van Omroep Brabant als een soort chatgroep, wat niet de bedoeling is. Anderen vechten persoonlijke ruzies uit met reageerders die een andere mening hebben. Bovendien kan het verbale geweld van deze harde kern ook bezoekers afschrikken die op een specifieke gebeurtenis willen reageren.'
Daarom mogen bezoekers per direct nog maar tien reacties per dag plaatsen. Wie daaroverheen gaat, wordt voor een week geblokkeerd. Gaat dezelfde reageerder daarna opnieuw in de fout, dan volgt steeds een ban van een maand.
Omroep Brabant beseft dat ze door de maatregel een aantal reageerders berooft van een plezierige hobby, maar vindt het toch belangrijker dat op de site iedereen de ruimte krijgt om zijn zegje te doen.
Omroep Brabant gaat veelreageerders aan banden leggen: maximaal tien reacties per dag http://t.co/lCKs9P9ibW
— Omroep Brabant (@omroepbrabant) October 9, 2015
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- comments
- media
- omroep
- Omroep Brabant
- website
- maximum
- verbaal geweld
- discussie
- reaguurders
- dialoog
- debat
- interactie
- ban
- hobby
- reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing