Playboy stopt met naaktfoto's
- Media
- 13 okt 2015 @ 11:55
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintMerkenContentMediastrategie
- 13 okt 2015 @ 11:55
- Redactie Media
Opwinding in Playboy Mansion: het befaamde blootblad Playboy stopt met het publiceren van vrouwelijk naakt. Dit is een reactie op dalende verkoopcijfers en het groeiende blootaanbod online.
Playboy meldt deze opmerkelijke herpositionering in The New York Times. Ook oprichter en hoofdredacteur Hugh Hefner (89) stemde in met de beslissing. Het 62-jarige tijdschrift was ooit goed voor een verkochte oplage van 5,6 miljoen stuks in 1975, maar moet tegenwoordig moeite doen om 800.000 exemplaren te verkopen.
Volgens Playboy-topman Scott Flanders zullen er nog wel foto’s van schaarsgeklede dames in het tijdschrift verschijnen, maar is het complete naakt 'passé'. Erotiek en pornografie zijn tegenwoordig overal online te vinden. 'Je bent nu één klik verwijderd van elke denkbare sekshandeling, en ook nog eens gratis.'
De laatste jaren sleutelt het kwakkelende Playboy flink aan de koers. Zo waren aanpassingen van de expliciete content nodig voor goedkeuring op social media als Facebook, Instagram en Twitter. Sinds augustus vorig jaar verschijnt er al geen naakt meer op de website. Opmerkelijk genoeg leidde dat tot een toename in de bezoekcijfers, van vier naar 16 miljoen unieke bezoekers per maand. Ook de gemiddelde leeftijd van de bezoekers van Playboy.com daalde fors: van 47 naar 30 jaar.
Playboy will stop publishing photos of naked women http://t.co/WrqC39esZO pic.twitter.com/5GZKlmRYo3
— The New York Times (@nytimes) October 13, 2015
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing