RAB Radio en TBWA breiden campagne uit

RAB Radio en TBWA breiden campagne uit
  • Media
  • 29 okt 2015 @ 12:24
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • RadioReclameCampagnesMedia

Radio is een reclame-medium met enorm veel impact. Dat is de strekking van de campagne voor het Radio Advies Bureau (RAB), die momenteel wordt verlengd door TBWA\Neboko in samenwerking met Soundcircus.

Na de inzet van de eerste flight is de awareness-campagne voor succesvol adverteren op radio uitgebreid. Boodschap: het inzetten van radio als reclame-medium kan tot overdonderend succes leiden. 

In de radiocampagne worden in korte interviews ondernemers gevraagd over de gevolgen van het inzetten van radioreclame. Al snel wordt op pijnlijke wijze duidelijk waar succesvolle radioreclame toe kan leiden. De campagne richt zich dan ook op de vraag: 'Is uw bedrijf wel voorbereid op het effect van radioreclame?'

De campagne is uiteraard gericht op adverteerders en hun media en communicatie-adviseurs. Deze doelgroep wordt opgeroepen op de website Meermetradio.nl een test in te vullen of zij wél voorbereid zijn op het succes van radioreclame. Via een aantal korte vragen wordt er een semi-persoonlijk advies gegeven.

De campagne is uitgerold via alle deelnemende RAB-radiozenders en via banners. Uit een effectiviteitsonderzoek blijkt dat de verschillende radiocommercials bovengemiddeld scoren op awareness en boodschap-overdracht. De test is inmiddels al bijna 2000 keer compleet ingevuld.

Credits

Verantwoordelijk bij RAB: Liedewij Hentenaar, Irma Treur
Bureau: TBWA\Neboko
Productie commercials: Soundcircus
Productie banners: Basisidee 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken