RAB Radio en TBWA breiden campagne uit
- 29 okt 2015 @ 12:24
- Redactie Media
Radio is een reclame-medium met enorm veel impact. Dat is de strekking van de campagne voor het Radio Advies Bureau (RAB), die momenteel wordt verlengd door TBWA\Neboko in samenwerking met Soundcircus.
Na de inzet van de eerste flight is de awareness-campagne voor succesvol adverteren op radio uitgebreid. Boodschap: het inzetten van radio als reclame-medium kan tot overdonderend succes leiden.
In de radiocampagne worden in korte interviews ondernemers gevraagd over de gevolgen van het inzetten van radioreclame. Al snel wordt op pijnlijke wijze duidelijk waar succesvolle radioreclame toe kan leiden. De campagne richt zich dan ook op de vraag: 'Is uw bedrijf wel voorbereid op het effect van radioreclame?'
De campagne is uiteraard gericht op adverteerders en hun media en communicatie-adviseurs. Deze doelgroep wordt opgeroepen op de website Meermetradio.nl een test in te vullen of zij wél voorbereid zijn op het succes van radioreclame. Via een aantal korte vragen wordt er een semi-persoonlijk advies gegeven.
De campagne is uitgerold via alle deelnemende RAB-radiozenders en via banners. Uit een effectiviteitsonderzoek blijkt dat de verschillende radiocommercials bovengemiddeld scoren op awareness en boodschap-overdracht. De test is inmiddels al bijna 2000 keer compleet ingevuld.
Credits
Verantwoordelijk bij RAB: Liedewij Hentenaar, Irma Treur
Bureau: TBWA\Neboko
Productie commercials: Soundcircus
Productie banners: Basisidee
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Hornbach pioniert met 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
Laatste Nieuws
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing