SBS is voor vierde maand op rij beter bekeken
- Media
- 2 okt 2015 @ 06:52
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 2 okt 2015 @ 06:52
- Redactie Media
SBS Broadcasting heeft de best bekeken septembermaand sinds 2011 afgesloten. SBS6, Net5, Veronica en SBS9 kwamen gezamenlijk uit op een marktaandeel van 21,8 procent (20-54 jaar). Daarmee is SBS voor de vierde maand op rij beter bekeken dan in de laatste drie jaar.
In september van het vorig jaar was dit nog 20,5 procent. Hiermee is het nu vier maanden op rij dat de resultaten boven de vergelijkbare maandcijfers van 2012, 2013 en 2014 liggen.
Vlaggenschip SBS6 groeide van 9,5 procent in september 2014 naar 11,0 procent de afgelopen maand. Ook bij SBS6 was dit de beste septembermaand sinds 2011 en lagen de laatste vier maanden de scores boven die van de afgelopen jaren.
Onder meer K3 zoekt K3, Thuis op Zondag, Dokter Tinus, Shownieuws, Hart van Nederland, Utopia, Masterchef Australië en het voetbal (Champions League en KNVB Beker) hadden bovengemiddelde marktaandelen.
In de eerste volledige maand van het nieuwe tv-seizoen waren de resultaten bij de concurrentie van SBS wisselend. De NPO groeide uit naar 24,9 procent (september 2014: 23,3 procent) terwijl RTL terugviel naar 32,2 procent (september 2014: 35,0 procent).
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing