SBS is voor vierde maand op rij beter bekeken

SBS is voor vierde maand op rij beter bekeken
  • Media
  • 2 okt 2015 @ 06:52
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Televisie

SBS Broadcasting heeft de best bekeken septembermaand sinds 2011 afgesloten. SBS6, Net5, Veronica en SBS9 kwamen gezamenlijk uit op een marktaandeel van 21,8 procent (20-54 jaar). Daarmee is SBS voor de vierde maand op rij beter bekeken dan in de laatste drie jaar.

In september van het vorig jaar was dit nog 20,5 procent. Hiermee is het nu vier maanden op rij dat de resultaten boven de vergelijkbare maandcijfers van 2012, 2013 en 2014 liggen.

Vlaggenschip SBS6 groeide van 9,5 procent in september 2014 naar 11,0 procent de afgelopen maand. Ook bij SBS6 was dit de beste septembermaand sinds 2011 en lagen de laatste vier maanden de scores boven die van de afgelopen jaren.

Onder meer K3 zoekt K3Thuis op ZondagDokter TinusShownieuwsHart van NederlandUtopiaMasterchef Australië en het voetbal (Champions League en KNVB Beker) hadden bovengemiddelde marktaandelen.

In de eerste volledige maand van het nieuwe tv-seizoen waren de resultaten bij de concurrentie van SBS wisselend. De NPO groeide uit naar 24,9 procent (september 2014: 23,3 procent) terwijl RTL terugviel naar 32,2 procent (september 2014: 35,0 procent).

www.sbs.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken