Tern schakelt United in voor nieuwe tv-zender Insight
- Media
- 12 okt 2015 @ 00:10
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieEntertainmentMedia
- 12 okt 2015 @ 00:10
- Redactie Media
Deze week heeft Tern International op vakbeurs Mipcom de entertainmentzender Insight gelanceerd. Insight is een platform dat lineair en non-lineair uitzendt en een interactieve kijkbeleving biedt. Vanaf de start mikt de zender op zo’n 60 miljoen kijkers in Europa en Azië. Het nieuwe kanaal beschikt over originele UHD-content geproduceerd door bekende productiehuizen.
René Delwel, managing director van United: 'Wij zijn verheugd met het strategisch partnership met Tern om de komende drie jaar de online postproductie uit te voeren van de content die op de zender en het digitaal platform beschikbaar komt. Deze strategische stap is voor ons een logisch gevolg op de UHD registraties die wij in het verleden hebben uitgevoerd voor onder meer Muse, Coldplay, Beyoncé, The Rolling Stones en Katy Perry.'
'United loopt voorop met kennis en ervaring als het gaat om UHD workflows, registratie en postproductie. Hierdoor worden wij betrokken bij alle stappen. Dat begint al aan de voorkant; wij adviseren hoe programma’s moeten worden opgenomen zodat er een kwalitatief goed eindproduct wordt geleverd. Inmiddels zijn er meerdere inTernationale producenten die met ons de samenwerking zijn aangegaan voor het maken van UHD content.'
De zender heeft een technische standaard gesteld die onder meer bestaat uit een UHD resolutie van 3840 bij 2160 pixels en een HFR (High Frame Rate) van 50 frames per seconde. Om de online postproductie van content te kunnen faciliteren heeft United geïnvesteerd in een geavanceerde en efficiënte workflow om broadcast doorlooptijden te kunnen garanderen. Er is geïnvesteerd in ultra snelle storage om 2.4 petabyte (2.400 terabyte) in het eerste jaar te kunnen verwerken. Daarnaast zijn meerdere kleurcorrectie systemen neergezet die de hoge resolutie en frame rate ondersteunen.
René Delwel: 'Veel mogelijkheden zijn nog in ontwikkeling, denk aan HDR (High Dynamic Range) en WGC (Wide Color Gamut). We zoeken de grens op van wat mogelijk is en zodra er ontwikkelingen zijn, integreren we deze in onze workflows. Door de hoge resolutie en frame rate, en in de toekomst HDR, worden de beelden zo reëel dat het lijkt alsof je uit het raam kijkt. We blijven investeren en we spreken de ambitie uit om eerdaags, naast registratie en postproductie, ook live UHD registraties mogelijk te maken.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing