BrandDeli zet in op addressable TV
- Media
- 9 nov 2015 @ 07:01
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 9 nov 2015 @ 07:01
- Redactie Media
Tijdens de Upfront presentatie van BrandDeli zijn de plannen voor aankomend jaar gepresenteerd. Het mediabedrijf gaat door op de ingeslagen weg en sorteert voor op de toekomst. Door autonome groei van haar huidige zenderaanbod en uitbreidingen in het portfolio zoals de zender Spike en de introductie van de BrandDeli Light pakketten, verwacht BrandDeli een verdere groei te realiseren.
AV content zal de komende jaren breder en verder diversifiëren. Het kijkverdrag versnippert waarbij nu al te zien is dat de kleinere TV zenders het lineair steeds beter doen ten opzichte van de traditionele grote Nederlandse zenders. Anderzijds is er een daling van de lineaire kijktijd en een opmars van het kijken via andere devices, op andere tijdstippen, te zien.
Dat niemand de toekomst exact kan voorspellen is duidelijk. Maar BrandDeli ziet wel een aantal belangrijke trends. Zo willen consumenten producten en diensten op hun eigen wijze beschikbaar hebben, via geprefereerde kanalen én op het moment dat zij dat verkiezen. De content wordt op een andere manier geconsumeerd: op maat en on demand. Er zal veel specifieker en gerichter moeten worden aangesloten op specifieke doelgroepen en individuele kijkers. BrandDeli speelt hier al op in door heel gericht bereik te leveren met weinig waste. Dit ook in opmaat naar ‘addressable TV’: de technologie die ervoor zorgt dat adverteerders eindelijk gerichter televisiecommercials kunnen inzetten.
Gericht bereik, maar wel met voldoende massa. BrandDeli bereidt zich, samen met de zenders uit haar portfolio, verder voor op deze trend. Ook online. COO Klaartje Kuypers: 'Kijk naar onze nieuwe Replay Apps van Viacom International Media Networks en Discovery Networks Benelux. De volgende stap is om deze open te stellen voor adverteerders. Daarnaast hebben wij initiatief genomen om betere content aan te bieden via ons platform Makers Channel: een kwalitatief beter, meetbaarder en controleerbaarder alternatief voor online vide. Door de overgang naar de naar de vernieuwde Adserver zijn wij nu in staat om programmatic campagnes in te richten, waarmee de waste nog verder kan worden geminimaliseerd.'
BrandDeli bouwt haar propositie verder uit met zenders die tot op heden niet zijn opengesteld voor adverteerders. Met de versnippering van het kijkgedrag zijn er steeds meer zenders waar naar gekeken wordt. In het kader daarvan zal BrandDeli vanaf het tweede kwartaal van 2016 light pakketten introduceren, met onder andere zenders als Nat Geo Wild, FOX Life en Discovery Science. Allen SKO Light zenders, maar wel zenders met een duidelijk profiel en aanvullend bereik.
CEO Allard Ruyl: 'Met het slim bundelen van mediamerken om doelgroepen en individuen optimaal te bereiken, is BrandDeli het antwoord op versnippering. ’Dan zijn daar ook nog onze productdifferentiaties die inspelen op behoeftes, zoals afgelopen jaar onze Billboardpakketten en voor komend jaar de Ident Spotpakketten. Wij hebben het volste vertrouwen in de toekomst. Samen met onze adverteerders gaan wij meer bereiken. Door ons gericht en consistent in de markt te bewegen, sorteren wij voor op een prachtige toekomst.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing