Candle: christelijk alternatief voor Blendle
- 9 nov 2015 @ 10:16
- Redactie Media
Internetbureau Spring start vanaf januari met Candle, een christelijk alternatief voor Blendle. In Candle zijn ruim twintig christelijke titels vertegenwoordigd, zoals EO Visie, Opwekking Magazine en De Nieuwe Koers. Gebruikers krijgen voor 2,95 euro per maand onbeperkt toegang tot de Candle-database, die maandelijk moet worden aangevuld met zo'n 70 nieuwe artikelen.
Candle is een startup van internetbureau Spring, dat wordt gerund door de broers Wijnand en Lennard Voogdt. Hun reguliere werk bestaat uit het maken van online producties voor klanten. Daarnaast zijn de broers uitgever van de christelijke websites Jobfish en CVandaag.
Veel christelijke bladen worstelen met hun betaalde oplage. 'Die ledenaantallen beginnen kritisch te worden', zegt Wijnand Voogdt tegen Villamedia.nl. 'Als er niets gebeurt, zullen een aantal van deze bladen gaan sneuvelen. Dat zouden we jammer vinden.’
Door de christelijke bladen met Candle in een eigentijdse vorm te presenteren, hoopt Voogdt dat de bladen weer een boost krijgen. Candle publiceert de magazines daarom ook niet integraal, maar alleen de beste vier artikelen per editie. ‘Dan zeggen abonnees de bladen in ieder geval niet op omdat ze het elders kunnen lezen.’
Knipoog naar Blendle... én Kindle
Het moge duidelijk zijn dat de naam een vette knipoog is naar de online kiosk Blendle. Daar heeft Voogdt met veel bewondering naar gekeken, ‘maar het idee speelde al daarvoor, geïnspireerd op het succes van onder meer Spotify en Netflix'. De naam is tevens een knipoog naar de e-reader Kindle, want Voogdt wil in de toekomst ook e-books gaan aanbieden op het platform.
Candle, dat bestaat uit een website en app, wil vanaf januari van start gaan met 40.000 abonnees, en dan snel doorgroeien. Volgens Voogdt moet dat lukken, aangezien Nederland acht miljoen christenen telt.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing