Elsevier start in 2016 met Elsevier TV
- 5 nov 2015 @ 15:58
- Redactie Media
Opinieweekblad Elsevier wil in 2016 van start gaan met de productie van ‘opinievormende video’. Voor het eerste kwartaal staat een pilot gepland van deze zogenoemde 'Elsevier TV'. De bedoeling is dat Elsevier minimaal dagelijks een video gaat maken.
Dit zegt Elsevier-hoofdredacteur Arendo Joustra in een interview met Persinnovatie.nl, waarin hij praat over Elseviers plannen voor volgend jaar. 'Je moet denken aan minimaal een filmpje per dag. Niet dat we met een camera op pad gaan voor een reportage. We willen de kant op van het tweegesprek, paneldiscussie of gesproken column. Opinievormend, de boel van commentaar voorzien.'
De redactie van Elsevier hanteerde afgelopen jaar het adagium 'digital first'. Alle content eerst op de site, ook als het magazine pas een halve week later verschijnt. De abonnees hebben zich er volgens Joustra niet aan gestoord, hooguit heeft de losse verkoop er onder te lijden. 'De volgende slag is dat we meer traffic gaan genereren. We moeten actiever worden op de sociale media. We zijn in online bereik nu even groot als de Groene Amsterdammer, dat is onze eer te na.'
Behalve Elsevier TV en het vergroten van het bereik van de website wil Joustra ook een digitale Elsevier-community uit de grond stampen. Joustra wil zijn nieuwe jaarplan half december met zijn redactie gaan bespreken.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing