Eurosport lanceert nieuwe merkidentiteit

Eurosport lanceert nieuwe merkidentiteit
  • Media
  • 12 nov 2015 @ 15:39
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenSportTelevisieBranding

Met de lancering van een nieuwe merkidentiteit en zendervormgeving daagt Eurosport sportfans uit om hun passie voor sport te delen. Dat gebeurt aan de hand van de nieuwe tagline 'Fuel Your Passion'. Deze rebranding is het startsein van een nieuw hoofdstuk voor de sportzender die inmiddels volledig onder de vlag van Discovery opereert.

De nieuwe merkidentiteit van Eurosport is vanaf vrijdag 13 november 2015 op zender te zien. De lancering ervan gaat gepaard met een social media campagne (#sharemypassion) die sportfans aanmoedigt het verhaal achter hun liefde voor een atleet, team of sport te delen.

Het ontwerp moet Eurosport naar eigen zeggen 'volle kracht vooruit stuwen' naar een veelbelovende toekomst. Met behoud van één van de vertrouwde sterren uit het oude logo refereert het nieuwe ontwerp subtiel aan Eurosport’s verleden, dat het bedrijf zelf kenschetst als 'toonbeeld van innovatie en expertise op sportgebied'. 

Acquisitie van uitzendrechten Olympische Spelen

Eurosport heeft een gedenkwaardig jaar achter de rug, waarin de recente acquisitie van de exclusieve rechten voor de Olympische Spelen het absolute hoogtepunt was. Die aankoop reflecteert volgens het mediabedrijf de eigen missie 'om sportfans onvergetelijke kijkervaringen te bieden en hen altijd, overal en via elk device te betrekken bij hun favoriete sport'.

Peter Hutton, Chief Executive Officer van Eurosport: 'Eurosport is sinds jaar en dag een gevestigde naam als het gaat om live topsport coverage. Onder de vlag van Discovery hebben we nu onze groei ge-supercharged en staan we met ons prachtige merk aan het begin van een nieuw tijdperk.De lancering van deze nieuwe merkidentiteit is een grote stap voorwaarts en maakt van Eurosport de ultieme bestemming voor echte sportfans. Zij staan dan ook centraal in de nieuwe Fuel Your Passion tagline.'

Mooie sportverhalen vertellen

Alco de Jong, Country Manager, VP van Discovery Networks Benelux: 'We zijn volop in ontwikkeling, ook in de Benelux. Nieuwe, exclusieve uitzendrechten zijn daarvan het meest tastbare bewijs. Die van de Olympische Spelen natuurlijk, en van de MLS en de MotoGP. Die van Wimbledon in België en van de Serie A en Ligue 1 in Nederland. Achter de schermen zijn we druk aan het werk om onze producties verder te verbeteren. Zodat we al die mooie sportverhalen nog beter kunnen vertellen. Ik ben erg trots dat we die verhalen nu kunnen presenteren in een nieuwe en eigentijdse look en feel.'

Antonio Ruiz, VP Marketing & Franchise Management, Eurosport: 'Deze rebranding vloeit voort uit de resultaten van uitgebreid, internationaal en lokaal georiënteerd onderzoek naar de perceptie van ons merk. Het stelde ons in staat om de kernwaarden van ons merk nauwgezet te herdefiniëren. De nieuwe look en feel geeft onze zenders een onderscheidende persoonlijkheid, die sportfans verbindt en enthousiasmeert. We voeden hun passie met must see content, verpakt in een prachtige jas geschikt voor elk seizoen en elke sport.' 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken