Fashionista zet vloggers centraal in Vlogazine

Fashionista zet vloggers centraal in Vlogazine
  • Media
  • 25 nov 2015 @ 11:18
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaPrintVideoBloggenTrends

Vloggen is het nieuwe bloggen, dus brengt Sanoma-titel Fashionista na een eerdere Blogazine-special nu ook een Vlogazine uit. Het tijdschrift staat vol tips van vloggers ('dé nieuwe rolmodellen') en andere informatie over deze nieuwe trend. Fashionista claimt het eerste magazine te zijn met een special die volledig in het teken staat van vloggen.

Waar bloggen eerst de trend was, leggen jongeren nu hun leven al vloggend met een videocamera vast. Van een ‘gewoon’ kijkje in hun leven tot beauty tutorials en fashion reports. 'Het Vlogazine inspireert de fans over hun favo IT-girls uit de vlogwereld', aldus uitgever Sanoma. 'Met als hoogtepunt de covershoot met Mascha Feoktistova, Sophie Milzink, Diana Leeflang en Teske de Schepper. Daarnaast kunnen meiden hun vlogstyle en de belangrijkste must-follows ontdekken en natuurlijk shoppen in de stijl van de hotste vloggers.'

Vloggende influencers
Vrouwelijke vloggers zijn volgens Sanoma momenteel de grootste influencers voor de doelgroep van jonge meiden (12-19 jaar). Jonge fashionista's volgen binnen- en buitenlandse vloggers op de voet: wat dragen ze, wat zijn hun favoriete merken en uitjes, waar shoppen ze, wat zijn hun beautyrituelen, wat eten ze en met wie gaan ze om? Een vlog is als reality-tv die dagelijks gevolgd moet worden.

Wat als je zelf ook vlogger wilt worden: wat moet je weten en waar begin je? In het Vlogazine staan naast handige tips ook de succesverhalen van de grootste influencers van Nederland. De covergirls delen hun beste adviezen in de exclusieve covershoot, maar ook internationale YouTubers als Blogilates (2,6 miljoen volgers), Shaaanxo (2,1 miljoen volgers), Samantha Maria (1,6 miljoen volgers) en Velvet Gh0st (760.00 volgers) komen aan het woord.

Wie wordt de nieuwe Fashionista-vlogger?

In het Vlogazine maken lezeressen via een contest kans om het nieuwe gezicht van Fashionista's YouTube-kanaal te worden. De beste inzendingen worden gepubliceerd op dit kanaal. De winnaar wordt eind januari bekend gemaakt. Abonnees van Fashionista maken bovendien kans op een 'meet & greet' met vloggers uit Vlogazine.

Fashionista's Vlogazine ligt vanaf vandaag in de winkel voor € 4,95 en is hét cadeautje in de feestmaand 'voor alle YouTube-lovers', aldus de uitgever. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken