Fashionista zet vloggers centraal in Vlogazine
- Media
- 25 nov 2015 @ 11:18
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Social mediaPrintVideoBloggenTrends
- 25 nov 2015 @ 11:18
- Redactie Media
Vloggen is het nieuwe bloggen, dus brengt Sanoma-titel Fashionista na een eerdere Blogazine-special nu ook een Vlogazine uit. Het tijdschrift staat vol tips van vloggers ('dé nieuwe rolmodellen') en andere informatie over deze nieuwe trend. Fashionista claimt het eerste magazine te zijn met een special die volledig in het teken staat van vloggen.
Waar bloggen eerst de trend was, leggen jongeren nu hun leven al vloggend met een videocamera vast. Van een ‘gewoon’ kijkje in hun leven tot beauty tutorials en fashion reports. 'Het Vlogazine inspireert de fans over hun favo IT-girls uit de vlogwereld', aldus uitgever Sanoma. 'Met als hoogtepunt de covershoot met Mascha Feoktistova, Sophie Milzink, Diana Leeflang en Teske de Schepper. Daarnaast kunnen meiden hun vlogstyle en de belangrijkste must-follows ontdekken en natuurlijk shoppen in de stijl van de hotste vloggers.'
Vloggende influencers
Vrouwelijke vloggers zijn volgens Sanoma momenteel de grootste influencers voor de doelgroep van jonge meiden (12-19 jaar). Jonge fashionista's volgen binnen- en buitenlandse vloggers op de voet: wat dragen ze, wat zijn hun favoriete merken en uitjes, waar shoppen ze, wat zijn hun beautyrituelen, wat eten ze en met wie gaan ze om? Een vlog is als reality-tv die dagelijks gevolgd moet worden.
Wat als je zelf ook vlogger wilt worden: wat moet je weten en waar begin je? In het Vlogazine staan naast handige tips ook de succesverhalen van de grootste influencers van Nederland. De covergirls delen hun beste adviezen in de exclusieve covershoot, maar ook internationale YouTubers als Blogilates (2,6 miljoen volgers), Shaaanxo (2,1 miljoen volgers), Samantha Maria (1,6 miljoen volgers) en Velvet Gh0st (760.00 volgers) komen aan het woord.
Wie wordt de nieuwe Fashionista-vlogger?
In het Vlogazine maken lezeressen via een contest kans om het nieuwe gezicht van Fashionista's YouTube-kanaal te worden. De beste inzendingen worden gepubliceerd op dit kanaal. De winnaar wordt eind januari bekend gemaakt. Abonnees van Fashionista maken bovendien kans op een 'meet & greet' met vloggers uit Vlogazine.
Fashionista's Vlogazine ligt vanaf vandaag in de winkel voor € 4,95 en is hét cadeautje in de feestmaand 'voor alle YouTube-lovers', aldus de uitgever.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing