HBO voert campagne voor prijswinnende content

HBO voert campagne voor prijswinnende content
  • Media
  • 16 nov 2015 @ 12:29
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaTelevisieCampagnesContent

Inhakend op het eigen succes bij de Emmy Awards voert tv-zender HBO dit najaar een grote Above The Line-campagne waarin de Nederlandse consument herhaaldelijk kennismaakt met de prijswinnende series en films van het mediabedrijf. Op tv lopen opvallende commercials van 90 en 30 seconden. Aanvullend is het tv-bedrijf ook in de bioscoop, online en outdoor prominent zichtbaar.

Doelstelling van deze campagne is brand awareness waarbij de hoogwaardige kwaliteit van HBO’s dramaseries onder de aandacht wordt gebracht. Daarnaast werd het nieuwe balletdrama 'Flesh and Bone', van de schrijver en uitvoerend producent van Breaking Bad, op maandag 9 november gelanceerd met behulp van een tot de verbeelding sprekende guerrilla-actie. Tijdens de drukke maandagochtendspits werden treinreizigers in Amsterdam, Breda en Delft door professionele pop-up balletshows verrast.

Geïnspireerd op 'Flesh and Bone' dansten verschillende ballerina’s op klassieke muziek die voor deze gelegenheid op de publieke piano’s in de stationshallen werd gespeeld. Als aanvulling op deze stunt was gratis dagblad Metro die dag voorzien van een outsert over de nieuwe mini-serie. Om de uiting extra kracht bij te zetten was deze op subtiele wijze verwerkt in de choreografie van de dansers.

HBO wint 43 Emmy's

Het startschot voor de intensieve marketingcampagne van HBO vond eind september plaats. Kort na uitreiking van de Emmy Awards - in de nacht van zondag op maandag 21 september - plande HBO een homepage-takeover van Telegraaf.nl. Genomineerd voor 126 Primetime Emmy Awards wist HBO er 43 te verzilveren. Om de boodschap dat HBO prijswinnende series maakt verder uit te rollen, werd de mediadruk vanaf 5 oktober opgevoerd. Die dag startte het tweede seizoen van The Leftovers. Deze actie liep via tv, online, bioscoop en outdoor. Zo zijn verschillende stations volgehangen met abri’s van The Knick, waarvan op 17 oktober het tweede seizoen aftrapte.

De laatste weken van het jaar loopt de campagne door. Tot en met 31 december draait er een tv-commercial van zowel 30 als 90 seconden (zie hieronder) en is er veel online advertising waarbij de focus op bijzondere formaten pre-rolls en RTB ligt. Op YouTube worden trailers van actuele HBO-series (The Leftovers, The Knick en Flesh and Bone) gepromoot. Voor The Leftovers wordt er zelfs een complete scene als pre-roll vertoont zodat consumenten beter met de serie kennis kunnen maken.

Credits

Creatie online en print: Kick Reclame
Guerrilla stunt: Raúl & Rigel
Choreografie balletshows: De Dutch Don’t Dance Division
Inkoop media: Mediaxplain
Outdoor: Y Media Generation
Videoproductie: Cape Rock  



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken