Mediaxplain wint pitch College voor de Rechten van de Mens
- Media
- 3 nov 2015 @ 14:19
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PitchesMediabureauCampagnesMaatschappij
- 3 nov 2015 @ 14:19
- Redactie Media
Mediabureau Mediaxplain heeft de pitch gewonnen voor de najaarscampagne van het College voor de Rechten van de Mens. Na een verkenningsronde en een inhoudelijke beoordeling van gepitchte concepten van meerdere bureaus ging de keuze van het College uit naar de creatieve en mediastrategie van Mediaxplain. De najaarscampagne van het College richt zich op vier verschillende situaties waarin in Nederland discriminatie nog vaak voorkomt.
Het College voor de Rechten van de Mens beschermt, bewaakt, belicht en bevordert de mensenrechten in Nederland door onderzoek, advies, voorlichting en beoordeling van discriminatie. Dit najaar roept het College actief op om discriminatie te melden. Daarbij ligt de focus op het wegnemen van barrières voor meldingen. Mediaxplain ontwikkelende daarvoor een creatief campagneconcept dat interactie laagdrempelig maakt en specifieke groepen attendeert op situaties waarin discriminatie nog vaak voorkomt.
Opvallend campagneconcept
'Voor het College is sterke doelgroepgerichte communicatie van groot belang', stelt Marysha Molthoff, communicatieadviseur bij het College voor de Rechten van de Mens. 'Mediaxplain heeft een opvallend campagneconcept weten te ontwikkelen dat een breed scala aan doelgroepen bereikt. Bovendien is Mediaxplain zeer sterk in het vertalen van het concept naar een doeltreffende mediastrategie. Dit geeft ons het vertrouwen zichtbaar te zijn op diverse digitale platformen en op plekken waar mensen komen op de wie de campagne zich richt.'
Mediaxplain won de afgelopen maanden al de accounts van onder meer het Van Gogh Museum, Novagraaf, Clementoni en Open Mobile.
Het College voor de Rechten van de Mens is een onafhankelijke toezichthouder op mensenrechten in Nederland. Het College is bij wet ingesteld en beschermt, bevordert, bewaakt en belicht mensenrechten door middel van onderzoek, advies en voorlichting. Het instituut ziet ook toe op de naleving van de gelijkebehandelingswetgeving en in individuele gevallen oordeelt het of iemand gediscrimineerd is op het werk, in het onderwijs of als consument.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing