Mediaxplain wint pitch College voor de Rechten van de Mens

Mediaxplain wint pitch College voor de Rechten van de Mens
  • Media
  • 3 nov 2015 @ 14:19
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PitchesMediabureauCampagnesMaatschappij

Mediabureau Mediaxplain heeft de pitch gewonnen voor de najaarscampagne van het College voor de Rechten van de Mens. Na een verkenningsronde en een inhoudelijke beoordeling van gepitchte concepten van meerdere bureaus ging de keuze van het College uit naar de creatieve en mediastrategie van Mediaxplain. De najaarscampagne van het College richt zich op vier verschillende situaties waarin in Nederland discriminatie nog vaak voorkomt.

Het College voor de Rechten van de Mens beschermt, bewaakt, belicht en bevordert de mensenrechten in Nederland door onderzoek, advies, voorlichting en beoordeling van discriminatie. Dit najaar roept het College actief op om discriminatie te melden. Daarbij ligt de focus op het wegnemen van barrières voor meldingen. Mediaxplain ontwikkelende daarvoor een creatief campagneconcept dat interactie laagdrempelig maakt en specifieke groepen attendeert op situaties waarin discriminatie nog vaak voorkomt.

Opvallend campagneconcept

'Voor het College is sterke doelgroepgerichte communicatie van groot belang', stelt Marysha Molthoff, communicatieadviseur bij het College voor de Rechten van de Mens. 'Mediaxplain heeft een opvallend campagneconcept weten te ontwikkelen dat een breed scala aan doelgroepen bereikt. Bovendien is Mediaxplain zeer sterk in het vertalen van het concept naar een doeltreffende mediastrategie. Dit geeft ons het vertrouwen zichtbaar te zijn op diverse digitale platformen en op plekken waar mensen komen op de wie de campagne zich richt.'

Mediaxplain won de afgelopen maanden al de accounts van onder meer het Van Gogh Museum, Novagraaf, Clementoni en Open Mobile.

Het College voor de Rechten van de Mens is een onafhankelijke toezichthouder op mensenrechten in Nederland. Het College is bij wet ingesteld en beschermt, bevordert, bewaakt en belicht mensenrechten door middel van onderzoek, advies en voorlichting. Het instituut ziet ook toe op de naleving van de gelijkebehandelingswetgeving en in individuele gevallen oordeelt het of iemand gediscrimineerd is op het werk, in het onderwijs of als consument.

www.mensenrechten.nl 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken